lening stiefkind

vv-ke
Topic Starter
Berichten: 174

lening stiefkind

#1 , 30 dec 2019 11:26

beste, mijn stiefkind wil een lening voor een auto. Via de garage gaat dit mits haar papa borg staat, aangezien we wettelijk samenwonend zijn moet ik ook mee tekenen. via de bank krijgt ze zelfs geen lening zonder dat wij mede-ontleners zijn.
Gisteren teken ik de papieren, maar ik moet hetzelfde dcocument als haar ondertekenen waarop staat lening op afbetaling. Via de garage bevestiging gekregen dat het wel degelijk borgstelling is. Als ik vraag dat de kredietmaatschappij dit op papier kan zetten kan dit niet. Nu zit ik er mee in mijn maag. Ik weet dat mijn stiefkind haar lening wel zal betalen. Waar mijn probleem eerder zit is stel dat ik binnnenkort een lening voor iets wil afsluiten, gaat dit mij dan geen problemen geven....

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#2 , 30 dec 2019 12:12

Beste

Borgstelling om niet is niet meer toegelaten. Quasi zeker bent u medekredietnemer. Lees uw contract grondig. Uw bank was eerlijk.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

vv-ke
Topic Starter
Berichten: 174

#3 , 30 dec 2019 13:35

Beste

Borgstelling om niet is niet meer toegelaten. Quasi zeker bent u medekredietnemer. Lees uw contract grondig. Uw bank was eerlijk.
dan is de kredietmaatschappij van de garage (nochtans een dochteronderneming van bekende bank) niet eerlijk geweest.... Ik voelde al aan mijne kleine teen dat er iets mis mee was....

Reclame

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#4 , 30 dec 2019 14:54

Het is niet de kredietmaatschappij, maar wel de lokale kredietaanvraag/autoverkoper die de uitleg gedaan heeft vermoed ik....
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”