Herroeping Collectieve Schuldregeling

iemand123
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

Herroeping Collectieve Schuldregeling

#1 , 30 dec 2019 10:21

Hallo,

Mijn collectieve schuldregeling van ongeveer 6,5 jaar wordt herroepen tot stopzetting door bemiddelaarster zelf.
De reden hiervan heeft geen oplossing meer en ik heb mij hierbij neergezet.
Nu is mijn vraag:
- Hoe verloopt zo een procedure? Wordt ik nog opgeroepen door de rechtbank zelf?
- Hierna welke rechten heb ik nog ?
- Hoe werkt het ivm loonbeslagen enz?

Dank jullie wel

Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 dec 2019 10:34

Is daar een reden voor deze herroeping ?

Wat voor gevolgen ?

1/De schuld eisers kunnen terug bij u aankloppen en ook alle kosten terug in rekening brengen.

2/Dus terug loonbeslag, dit zal nu nog enkele weken/maanden duren eer dit terug opgang is gezet .

3/ je kan geen CRS binnen de 5 jaar meer aanvragen

Art 1675/15 § 3. In geval van herroeping herwinnen de schuldeisers individueel het recht hun vordering uit te oefenen op de goederen van de schuldenaar voor de inning van het niet betaalde deel van hun schuldvorderingen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

iemand123
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 jan 2020 16:03

Is daar een reden voor deze herroeping ?

Wat voor gevolgen ?

1/De schuld eisers kunnen terug bij u aankloppen en ook alle kosten terug in rekening brengen.

2/Dus terug loonbeslag, dit zal nu nog enkele weken/maanden duren eer dit terug opgang is gezet .

3/ je kan geen CRS binnen de 5 jaar meer aanvragen

Art 1675/15 § 3. In geval van herroeping herwinnen de schuldeisers individueel het recht hun vordering uit te oefenen op de goederen van de schuldenaar voor de inning van het niet betaalde deel van hun schuldvorderingen.
Dank je wel voor uw antwoord.

1. Ja dat klopt dat heb ik gelezen.. Stel ik krijg een deurwaarder over de vloer en er valt niets te regelen .. Wat kan en mag hij zeker niet opschrijven?

2. Is dat een max. grens van? Ik ben namelijk alleenstaande met 2 kinderen

alvast bedankt

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 jan 2020 16:56

------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Marleen15
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 18 feb 2020 13:38

Beste,

Dan zal ze eigenlijk ook genoeg bewijs mogen voorleggen, een herroeping wil niet noodzakelijk zeggen dat de schuldbemiddelaar gelijk zal krijgen.

U kunt ook zelf uw mening mededelen aan de arbeidsrechtbank een brief neerleggen dat u daar niet mee akkoord gaat met de herroeping, je moet wel duidelijk omschrijven waarom. Een herroeping maakt de mensen bank zonder enige redens, ik heb dikwijls deze oproepingen bijgewoond en niet iedere schuldbemiddelaar krijgt gelijk, er moet een grondige reden zijn hiervoor.

Heeft ze een grondig bewijs waarom deze herroepen wordt, dan hebt u nog steeds het recht om uw rechten te verdedigen. Waarom herroepen na 6.5 jaar? Terwijl de procedure 7 jaar duurt?

Je hebt loonsoverdracht(is akte die je hebt ondertekend bij de schuldeiser zelf), hiertegen kan je verzet aantekenen, loonsbeslag is een gerechterlijke procedure. Bijna iedere schuldeiser dreigt met loonsoverdacht of loonsbeslag en mensen bang maken, is het job om te intimideren. Een incassobureau of deurwaarder krijgen, moet er ten eerste op uw brief staan "dit is een minnelijke invordering, enkel een gerechtsdeurwaarder die aangesteld is door de rechtbank heeft een uitvoerbare titel of vonnis in zijn bezit. Er kan niet zomaar beslag gelegd worden op uw goederen.

Je kan prima met je schuldeiser tot een oplossing komen, maar je moet wel recht in je schoenen staan en een beetje je rechten kennen.

Ik ben vrijwillig uit collectieve gestapt en stel het eigenlijk prima, maar heel goed de wetgeving bestudeerd omtrent alles.

Mvg,


Laatst omhoog gehaald door iemand123 op 18 feb 2020 13:38.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”