CSR 5 jaar of 7 Jaar

Ken41
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

CSR 5 jaar of 7 Jaar

#1 , 28 nov 2019 13:27

Beste , ik heb vroeger een bvba gerund en ben na een ongeluk in CSR moeten gaan. Van 3 m gevallen met hoofd 1st op de grond.
1st was er sprake van 5 jaar CSR en dit is naar 7 jaar gebracht . Nu is het zo dat de bvba na 1 jaar in vereffening is gegaan en daar al niets meer voor afgelost moest worden dus een schuld minder. Er is ook meer loon in die 5 jaar kunnen afgehouden worden vanwege verandering van werkgever en functie . Nu is mijn vraag of ik in die CSR na 5 jaar verschoning kan aanvragen of ik nog steeds die 7 jaar moet volharden , desondanks de verhoging van maandelijkse bedragen ten opzichte van de opstart en de vereffening van 1 schuld . En zo ja hoe doe ik dit dan want 5 jaar knokken zonder veel te kunnen ontspannen en meer stress op je schouders te nemen zonder er eigenlijk in wezen voor betaald te worden begint toch serieus door te wegen .
Alvast bedankt
Mvg Ken

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fons54
Berichten: 445

#2 , 28 nov 2019 15:22

Beste , ik heb vroeger een bvba gerund en ben na een ongeluk in CSR moeten gaan. Van 3 m gevallen met hoofd 1st op de grond.
1st was er sprake van 5 jaar CSR en dit is naar 7 jaar gebracht . Nu is het zo dat de bvba na 1 jaar in vereffening is gegaan en daar al niets meer voor afgelost moest worden dus een schuld minder. Er is ook meer loon in die 5 jaar kunnen afgehouden worden vanwege verandering van werkgever en functie . Nu is mijn vraag of ik in die CSR na 5 jaar verschoning kan aanvragen of ik nog steeds die 7 jaar moet volharden , desondanks de verhoging van maandelijkse bedragen ten opzichte van de opstart en de vereffening van 1 schuld . En zo ja hoe doe ik dit dan want 5 jaar knokken zonder veel te kunnen ontspannen en meer stress op je schouders te nemen zonder er eigenlijk in wezen voor betaald te worden begint toch serieus door te wegen .
Alvast bedankt
Mvg Ken
Bekijk je aanzuiveringsregeling eens, wat staat daar aangaand vroegtijdige terugbetaling van de schulden?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 nov 2019 15:48

Is deze vereffening ooit een faillissements-vonnis geweest ?

Zeer belangrijk

Bij faillissement kan het onbepaald verlengd worden , ken een geval dat nu al 13 jaar duurt

Dit staat duidelijk in de wetgeving
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”