Vroegtijdig schulden afbetalen in collectieve schuldenregeling

bosprocureur
Berichten: 6853

Re: Vroegtijdig schulden afbetalen in collectieve schuldenregeling

#16 , 27 nov 2019 21:50

DE advocaat in schuldbemiddeling is niet UW advocaat. U zal dus aangewezen zijn op een andere raadsman.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#17 , 27 nov 2019 22:02

En om hier boven te vervolledigen een schuldbemiddelaar is niet noodzakelijk een advocaat .

Art. 1675/17. § 1. Als schuldbemiddelaar kunnen slechts worden aangewezen :
- de advocaten, de ministeriële ambtenaren of de gerechtelijke mandatarissen in de uitoefening van hun beroep of ambt;
- de overheidsinstellingen of de particuliere instellingen, die daartoe door de bevoegde overheid zijn erkend. Deze instellingen doen hiervoor een beroep op natuurlijke personen die aan de door de bevoegde overheid bepaalde voorwaarden voldoen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Tamara1303
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#18 , 28 nov 2019 19:32

Dankjewel voor de reactie's , ik ga dit zeker via aangetekende brief proberen en hopenlijk dan snel een antwoord . Bedankt voor jullie tijd 😉

Reclame

Fons54
Berichten: 445

#19 , 29 nov 2019 08:02

Dankjewel voor de reactie's , ik ga dit zeker via aangetekende brief proberen en hopenlijk dan snel een antwoord . Bedankt voor jullie tijd 😉
Ben benieuwd. Ik heb de vraag aan mijn advocaat gesteld en als het actueel ging zijn, moest ik het hem melden.
Succes!

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”