Aannemer stuurt deurwaarde - Werk niet afgewerkt

Y4Y44
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Aannemer stuurt deurwaarde - Werk niet afgewerkt

#1 , 01 aug 2019 13:22

Beste,



Ik heb werken laten doen aan mijn riolering voor de renovatie van mijn huis door een aannemer.
Deze heb ik een voorschot betaald van 1500 op de factuur van 3800 euro dat hij heeft uitgestuurd en ik zou de resterende bedrag betalen na dat hij zijn werk heeft afgewerkt.

We hadden mondeling afgesproken dat het maximum een week zou duren voor de werken, dit heeft echter 2 maanden zitten aanslepen en hij had zijn werk nog steeds niet afgewerkt. Er waren altijd excuses en soms kwam hij niet opdagen.

Na een tijd had ik het gehad en belde ik hem op. Telefonisch hadden we een discussie, omdat ik om compensatie vroeg omdat het te lang duurde, ook gebruikte hij mijn materiaal dat ik had liggen voor andere werken en hij werkte slordig. Zijn antwoord erop was dat ik niets meer moest betalen en hij niet meer zou komen opdagen en ik hem niets meer moest vragen. Na zijn agressieve uitlating liet ik hem dus met rust.

Ik zat met tijdsnood om het huis te renoveren dus ben zelf iemand verder gaan zoeken om de werken af te werken. Nu stuurt hij mij een SMS dat ik hem 1500 moet betalen. Nadien belde hij mij dat ik het moet betalen en anders een deurwaarde zou sturen.

Ik heb hem daarna geSMSt dat ik dit professioneel en onderling wil oplossen omdat ik niet akkoord ben met de prijs en hij zijn werk niet heeft afgewerkt. Daar kreeg de antwoord op dat mijn papieren al bij de deurwaarder zijn.


Ik kan het niet maken om zijn resterende bedrag te betalen terwijl hij nooit zijn afspraken is nagekomen en werk niet heeft afgemaakt.
Hoe sterk sta ik in mijn schoenen ? Ook heb ik nooit iets getekend, maar ik heb wel een voorschot betaald met factuur nummer en melding van dat het voorschot was en dat 2300 resterend bedrag gestort zou worden na afwerking van werken. Maar hij heeft het nooit afgewerkt.. Ik ben altijd nonchalant hiermee omgegaan

Wat raden jullie mij aan om te doen ? Ik weet niet hoe sterk ik in mijn schoenen sta. :/ Alvast bedankt voor jullie tips..

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 01 aug 2019 16:23

Heb jij hem destijds AANGETEKEND aangemaand de werken verder af te werken?
Heb jij zijn akkoord op papier, om een anderen aannemer te laten verder afwerken?
Heb jij op papier dat je niets meer moest betalen?
Indien niet vrees ik ervoor.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 aug 2019 16:26

Ik vrees voor u dat je gaat betalen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38602

#4 , 01 aug 2019 17:29

Als er nog geen deurwaarder is langs geweest kan u hem nog altijd in gebreke stellen met een AS.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”