Csr

Csr

Anonymous87
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

Csr

#1 , 14 jun 2019 06:59

Hoelang doet de arbeidsrechtbank erover om een eindvonnis uit te spreken als de schuldbemiddelaar het einde van de collectieve heeft aangevraagd?

Mvg,
B.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 jun 2019 11:50

Dit zal van rechtbank tot rechtbank afhangen, maar eind deze maand komt men in gerechtelijk verlof, en enkel zeer dringende gevallen worden behandeld door de vakantie kamer .

Als je nu nog niks weet zal het zeker nog tot in september zijn .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Anonymous87
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 jun 2019 13:02

Ze heeft dit pas woensdag aangevraagd, dus ik vrees er voor.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 14 jun 2019 14:57

Ze heeft dit pas woensdag aangevraagd, dus ik vrees er voor.
Dan is het zeker ten vroegste in September
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Anonymous87
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#5 , 14 jun 2019 15:19

De bemiddelaar heeft er 4 maand en een half over gedaan om haar eindverslag neer te leggen,.... Komt er nog eens minimum 2 maand bij dat zij verdiend aan mij, of kan zij mijn werkgever vragen het loon rechtstreeks aan mij te storten?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 14 jun 2019 15:31

of kan zij mijn werkgever vragen het loon rechtstreeks aan mij te storten?
Dit betwijfel ik ten zeerste daar de CSR maar kan beëindigd worden door de rechtbank, want er moet een eindvonnis zijn .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Anonymous87
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#7 , 14 jun 2019 15:43

Ik hoop op toch een uitspraak binnen de 2 weken gezien dit een minnelijke schikking was en alles betaald is, maar dit is waarschijnlijk wishful thinking.

Anonymous87
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#8 , 25 jun 2019 13:44

Zo net gebeld met de griffie van de arbeidsrechtbank, blijkbaar nemen zij geen gerechtelijk verlof en blijven zij doorwerken, enig idee hoe lang het duurt eer er een einde uitgesproken wordt?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#9 , 25 jun 2019 14:05

wat is "gerechtelijk verlof" nu eigenlijk is en of dat nu echt nodig is.

Gaat de deur van de rechtbank echt van 1 juli tot en met 1 september op slot en zitten rechters, parketmagistraten en advocaten dan twee maanden lang champagne en gin te drinken op strandbars in Knokke ? Gelukkig niet.

De rechtbank blijft open, maar het aantal zittingen wordt teruggeschroefd omdat een deel van de rechters, griffiers en het personeel op verlof zijn.

Op die zittingen worden enkel de dringende dossiers behandeld : beslagleggingen, zaken in kort geding, aanhouding van criminelen, huurders uitzetten,...
.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Anonymous87
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#10 , 25 jun 2019 15:12

Het was de dienst collectieve schuldbemiddeling die mij meedeelden dat er gewoon werd verder gewerkt bij hun, en dat een beslissing in het dossier niet noodzakelijk pas in september te verwachten valt, maar ze kon er geen termijn op plakken.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#11 , 25 jun 2019 15:17


niet noodzakelijk pas in september te verwachten valt, maar ze kon er geen termijn op plakken.
Geen termijn op plakken, dus je staat nog niet op de rol ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”