Schandalig!!!!

Mathieu Rutten

Re: Schandalig!!!!

#16 , 25 jun 2019 17:44

Collectieve schuldbemiddeling Hier ben ik weer.
WijzigVerwijder berichtMeld dit berichtWaarschuw gebruikerInformatieCiteer
#1 , 26 minuten 29 seconden geleden (25 jun 2019 17:17)

zie ook viewtopic.php?f=13&t=102011&p=584685&hi ... en#p584685 JurecaBE moderator



Beste,

Na uren, dagen, weken opzoekwerk. Heb ik even een ander profiel aangemaakt.
Ik ben op 30/09/2013 in een collectieve schuldbemiddeling.
Waar ik duidelijk kan aantonen dat hij mijn leefgeld(huur,stroom,water,eten) alles in. Buiten mijn allimentatie die word rechtstreeks door hem gestort(soms)
Ik ben int begin onvoldoende geinformeert.
Ik ben door mijn schuldbemiddelaar 3x Dakloos geworden.( aantoonbaar uitreksel historiek woonst)
Gedurende 8 maanden mijn kinderen niet te horen nog te zien gekregen.(uitsraak rechtbank tongeren)
Werk verloren aangezien ik dakloos was.
(dit is allemaal aantoonbaar zwart op wit)
En ik begon licht in de duisternis te zien. 2020....
Wat blijkt nu ik krijg vorig jaar krijg ik een M.A.R. (midellijke aanzuiverings regeling)
Moest zo snel in eens rap vooral getekend worden.
Wat blijkt nu???
Nu is mijn schuldbemiddeling nog niet eens opgestart???
Mijn inkomsten worden rechtstreeks gestort naar een rekening door hem geopend.
Ik ben hier al enkele malen voor info geweest en ze mochten mij niks vertellen.
Nu vraag ik rekening uittreksels voor het eerst gekregen.
Met de vraag voor in Exel af te leveren. "wij leveren enkel in pdf"
Oke na dagen heel die historiek om te zetten naar exel.
Wat blijkt nu;
Leefloon, huur, stroom,gas, internet, eten en dergelijke. buiten alimentatie
oktober is maar 3 maand voor de rest is alles jaartotaal/12
2013 295€p/m
2014 815 € p/m
2015 720€p/M
2016 570€ p/m
2017 691€ p/m
2018 900€ p/m
TERWIJL HIJ ZIJN EIGEN AL 7706€ heeft verijkt[/u]
Een Leefloon OCMW is gebaseerd op een korte periode voor mensen op te vangen.
Maar in 7 jaar tijd moet men ook nog is een nieuwe broek kopen ed.
Nu wat gebeurt er hierdoor komen boedel schulden vooral opname ziekenhuis en FOD.
Nu ben ik voor deze laatste opgeroepen voor een herroeping.
Wat kan ik hiertegen doen. Ik krijg dit zowiezo in de media!
Bedankt voor u antwoord

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mathieu Rutten

#17 , 25 jun 2019 17:46

Neem contact op met de sociale dienst van het O.C.M.W., het CAW of de sociale dienst van uw ziekenfonds en laat hun de situatie eens bekijken. Zij kunnen desgevallend informatie opvragen of bemiddelend optreden bij uw collectieve schuldbemiddelaar. Daarna kan u nog altijd een helder overzicht van uw situatie geven en een heldere vraag stellen.

A3Bert
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#18 , 25 jun 2019 19:32

Waar kan ik terecht voor een schadevergoeding dat ik mensonwaardig behandeld ben geweest door mijn collectieve? tot 3x toe dakloos mijn kinderen 8 maand niet gezien. vb in 2017 leefloon van 570€(op jaartotaal/12) voor de huur,stroom,water gas eten. Mijn kinderen enzzzzzzzzzzzz

Reclame

Mathieu Rutten

#19 , 25 jun 2019 19:40

Gelieve verder te gaan op uw vorig topic. Dit werd terug geopend. Geen aparte topic starten, gezien de topics bij mekaar horen. Zie onder rubriek krediet en schuldbemiddeling.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#20 , 25 jun 2019 19:45

bijna nergens.
U heeft de CSR zelf aan gevraagd!

Was u niet beter gebleven zoals voor de CSR en gewacht tot de kinderen groot genoeg waren en u een goede baan had .

Deurwaarders stoppen toch hoor met komen, als er niks te rapen valt onder de +/- 1250€
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22259
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#21 , 25 jun 2019 20:00

Gelieve verder te gaan op uw vorig topic. Dit werd terug geopend. Geen aparte topic starten, gezien de topics bij mekaar horen. Zie onder rubriek krediet en schuldbemiddeling.
Dit probleem doet zich tegenwoordig zeer frequent voor. Mogelijks worden de topics te snel afgesloten.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#22 , 25 jun 2019 20:13

Ja mava105 de laatste weken sluit men zeer snel een topic af, dit is voor een forum zeer uitzonderlijk .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Mathieu Rutten

#23 , 25 jun 2019 20:35

Het is me pas bekend dat topics afgesloten worden als ze meer dan een maand niet meer actief zijn. Persoonlijk sluit ik enkel een topic af als het volledig is afgehandeld en dit zo door betrokkene is aangegeven. Ik sluit een topic af, als iemand ondanks herhaalde verwittigingen gewoon onbeschoft blijft of foute info blijft spuien. Ik heb het topic van betrokkene terug geopend met het verzoek geen nieuwe topic te openen om te vermijden dat dit zou escaleren. Beledigingen horen niet thuis op een juridisch forum. Ik probeer persoonlijk het cachet van dit forum terug ietwat op te krikken. Laat ons niet vergeten, het gaat hier om een juridisch forum en geen praatbarak voor gefrustreerden die hier hun gal komen spuwen. Die horen thuis op facebook en niet op een juridisch forum.

Mava en Louis, ik hoop dat jullie hier het nodige begrip voor kunnen opbrengen. Mag ik jullie vragen om verder te gaan onder de rubriek krediet en schuldbemiddeling?

Het is de bedoeling dat wij met zijn allen proberen een TS bij te staan in zijn hulpvraag en mekaar aan te vullen vanuit onze eigen ervaring.

Dank bij voorbaat.

Groetjes,

Thieu Rutten
T.M. juridisch forum.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”