Schandalig!!!!

A3Bert
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

Schandalig!!!!

#1 , 10 mei 2019 18:06

Alle berichten en topics van A3Bert terug samengevoegd JurecaBE moderator


Beste,

Ik zit al paar weken, maanden, jaren met vragen tot betrekking collectieve schuldbemiddeling.
Ik zit al sinds 01/10/2013 dat mijn geld beheert word door een schuldbemiddelaar.
Ik word hier schandalig behandeld vb. Ik krijg soms 50€ per maand om te huren, verwarming , stroom, eten ed.
Dit gebeurt gelukkig maar enkele malen. Maar door deze omstandig heden ben ik tot 3 x toe dakloos geworden.
Er is ook een periode van 8 maanden geweest dat ik door achterstand alimentatie. mijn 2 kinderen niet te zien krijg.
Dus hebben mijn ouders hun recht als grootouder hebben geroepen. (ik was financieel niet in de mogelijkheid)
Maar nu dat allemaal meegemaakt te hebben nu blijkt dat mijn MAR. vorig jaar pas is opgestart.
En door deze omstandigheden zijn er natuurlijk boedel schulden gekomen. (schulden na de aanvraag van Collectieve S.)
Ik ben er ondertussen ook achter gekomen dat ik mijn alimentatie kan inbrengen bij belastingen. 235€
Maar al deze toestanden ben ik ondertss al bijna 6 jaar onderga.
Maar hij blijkt wel budget te hebben voor zijn eigen ieder jaar uit te keren. tot 2250€ per jaar.
Maar er is volgens hem nooit geld geweest om schuldeisers af te betalen tot eind vorig jaar.
Ik heb altijd mijn kop in het zand gestoken om deze problemen niet te moeten ondergaan.
Alvast Bedankt voor het lezen en evt. Beantwoorden van dit artikel.
Kind Regards
Bert

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 mei 2019 18:56

Ik denk dat hij de MAR uit de boekhouding bedoelt
Minimaal Algemeen Rekening stelsel
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 mei 2019 19:00

Ja de CSR is geen goede zaak, mensen moeten in onmenselijke toestanden leven en dit zou toch niet mogen in 2019.
Dit is hier geen politiek forum dus wij mogen ook niet onze gal uit spuwen, maar er zijn zeer schrijnende gevallen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Mathieu Rutten

#5 , 10 mei 2019 19:48

Franciscus,

MAR: Minnelijke aanzuiveringsregeling

zie: http://www.eerstehulpbijschulden.be/sch ... gsregeling

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 10 mei 2019 19:52

Je hebt gelijk !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

A3Bert
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#7 , 10 mei 2019 20:41

MAR. =Maatschappelijke Aanzuiverings Regeling.
Dit is een voorstel wat de schuldbemiddellaar aan de schuldeisers doet.
Bedankt Alvast.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 10 mei 2019 20:43

Hoelang is dit nog te gaan volgens je vonnis ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

A3Bert
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#9 , 10 mei 2019 20:48

Ik probeer geen gal te posten Ik ben nog vrij rustig gebleven.
Mijn excuses moest dit zo overkomen.
Ik dacht dat ik bijna van mijn schulden af was en wat blijkt nu.
Dat ik al 5 jaar Meneer de schuldbemiddelaar aant betalen ben voor zijn schoon oogskes? Ik had hier beter met dat geld mijn boedelschulden mee af betaald.
Er zijn bv. ook feiten die ik heb misdaan voor 01/01/2013 maar aangezien het gerecht 2 jaar achterloopt is uitspraak pas hierna gevallen. FOD is het enige waar ik niet aan uit geraak.

A3Bert
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#10 , 10 mei 2019 20:52

Mijn vonnis? Dat is juist het gene ik niet weet er is getekend geweest op 1 oktober. 2013 dus zat ik met de gedachte dat 1 okt. 2020 alles achter de rug zou zijn en aan mijn nieuw leven kon proberen te beginnen maar aangezien het MAR. Pas een half jaar is opgesteld en getekend vrees ik dat ik vanaf die dag mag pas beginnen tellen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#11 , 10 mei 2019 21:09

Als je schulden GEEN faillissementsschulden zijn, dan is dit beperkt in tijd. dus +/- 7 jaar (voor vonnis 2013)

Ik zou je aanraden om een pro deo te vinden die alles eens op een rijtje zet.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

A3Bert
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#12 , 11 mei 2019 10:51

ja maar heb nu een omweg gevonden maar normaal gezien moet mijn schuldbemiddelaar een document afleveren voor een pro deo aanvraag wat hij natuurlijk tegen houd. uiteindelijk gaat hij straks tegen over elkaar staan op de rechtbank.
Maar goed dat ik deze omweg gevonden heb. Ik heb ook mondelinge gesprekken opgenomen (wat warschijnlijk niet rechtsgeldig is) maar tijdens dit gesprek steekt de schuldbemiddelaar de schuld op rechtbank aangezien ik nooit geen onkostennota heb ontvangen die ik volgens hun van uit rechtbank moest krijgen. En daar leggen ze duidelijk schuld bij de rechtbank. Ik heb nooit geen jaaroverzicht nog een uittreksel van de bank kunnen vast krijgen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#13 , 11 mei 2019 10:54

Als U ZELF aan het opgenomen gesprek heeft deelgenomen is dit zeker geldig !

Ik hoop dat je toch een oplossing vindt
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

A3Bert
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#14 , 11 mei 2019 22:37

Als U ZELF aan het opgenomen gesprek heeft deelgenomen is dit zeker geldig !

Ik hoop dat je toch een oplossing vindt

A3Bert
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#15 , 11 mei 2019 22:37

Thanks lowie

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”