SCARLET internet, tv, mobiel

MaryMoran
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

SCARLET internet, tv, mobiel

#1 , 20 mei 2024 19:04

Ik ben verhuisd naar een nieuwe appartement.
Op 29 maart heb ik als nieuwe internetdistributeur een Scarlet-pakket aangevraagd.
Dezelfde dag ontving ik de bevestiging van mijn bestelling.
Ze laten me weten dat mijn nieuwe chip binnen 2 tot 3 dagen via bpost naar me wordt opgestuurd.
Na 3 dagen heb ik mijn nieuwe chip nog steeds niet ontvangen.
Helaas krijg ik later te horen dat het nog niet mogelijk is geweest om een afspraak te maken voor de technicus om de apparaten te brengen voor installatie.
Er gaat een week voorbij en niets.
Ik besluit bij de dealer te blijven die ik al had.
Op 9 april mail ik Scarlet dat ik mijn aanvraag wil annuleren met vermelding van mijn herroepingsrecht en stuur een door mij ondertekende brief.
Nu stuurt Proximus me een e-mail dat ik 59,00 euro kosten moet betalen.
Op de website van Scarlet vermelden ze dat in geval van annulering schriftelijke opzegging op ieder moment en zonder kost.
Dit is de brief met mijn herroepingsrecht die ik naar Scarlet heb gestuurd.
Ik zou graag willen weten of dit correct is? Alvast bedankt voor uw advies.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Betreft: annulering van een bestelling op afstand (aankoop via online shop) - inroepen van de wettelijke bedenktijd van 14 dagen - de apparatuur is nog niet geleverd en nog niet geïnstalleerd.
Op 29 maart heb ik een Packs Scarlet Trio Mobile (INT + TV + MOB) dat ik bestelde via uw webwinkel, aangevraagd en een bevestigingsbrief ontvangen.
Hierbij beroep ik mij op het wettelijke recht op een bedenktijd van 14 dagen vanaf de dag volgend op de levering van het goed zoals voorzien in art. VI. 47. § 1. van het Wetboek van economisch recht.
Ik wens gebruik te maken van dit wettelijke recht voor de consument en dus de met uw onderneming afgesloten overeenkomst te ontbinden zonder kosten.
Graag kreeg ik ook een schriftelijke bevestiging (per e-mail of brief) dat de overeenkomst is ontbonden.

Blaatpraat
Berichten: 3799

#2 , 21 mei 2024 10:24

Waarvoor is die 59 euro aangerekend?

NatD
Berichten: 432
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 mei 2024 11:19

Waarvoor is die 59 euro aangerekend?
Dat is de prijs van de installatiekosten van Proximus, de technieker die langskomt om alles te installeren...

Reclame

MaryMoran
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 mei 2024 14:42

Blaatpraat, volgens Proximus is door Laattijdige annulatie van bestelling, het moet binnen 4 dagen betaald worden.

NatD, de technieker is nooit langs geweest en niks geïnstalleerd.

Thomas_A
Berichten: 2425
Juridisch actief: Nee

#5 , 22 mei 2024 06:55

Herroepingsrecht lijkt me perfect van toepassing, los van de installatieperikelen.

https://www.ombudsmantelecom.be/nl/

weergave
Berichten: 75

#6 , 27 mei 2024 14:02

Proximus heeft er niets mee te maken. Hij heeft een contract bij Scarlet. Gewoon een brief schrijven aangetekend dat ze hun belofte niet nakomen.
het advies is niet binden je hebt altijd een advocaat nodig of rechtspersoon die gestudeerd heeft in rechten.

Sirkii
Berichten: 5458

#7 , 27 mei 2024 18:50

Scarlet is van Proximus maar klanten van Scarlet hebben enkel met Scarlet contact. Ook als Proximus voor Scarlet installeert. Raar dat Proximus er zich tussenwringt. Aangetekend protesteren.

Terug naar “Consumenten Koop”