herstelling e bike

tamara30
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

herstelling e bike

#1 , 23 feb 2024 09:07

in oktober 2022 e bike gekocht. december 2022 probleem met fiets, batterij. in herstelling geweest tot maart 2023. Dealer/fietshandelaar zegt dat fabrikant heel slecht reageert en dat hij lang moet wachten op stukken.
Nu december 2023 weer probleem met fiets. terug probleem batterij.
nu dus nog alitjd in herstelling.
vorig week belt dealer me op, fiets hersteld.
ik kom ter plaatse, fiets word gestart en terug gewoon dezelfde foutmelding. dealer zegt batterij opgehaald door fabriek maar weet niet of zij die vervangen of hersteld hebben.
wat zijn mijn rechten? want dit zal nu weer 2 maanden of langer aanslepen

LeenW
Berichten: 12855

#2 , 23 feb 2024 09:12

Werd er geen voorstel tot vervangfiets gedaan?

tamara30
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 feb 2024 11:04

eerste weken geen vervangfiets, na zeuren van mijn kant vervang e bike gekregen en nu gisteren telefoon dat ik deze terug moet binnenbrengen, hij heeft ze nodig

Reclame

Franciscus
Berichten: 38613

#4 , 15 mar 2024 21:20

Uw garantie ligt als particulier / consument bij de verkoper.
Indien die zich niet houdt aan de wet op garantie en consumentenrecht zal u dat via gerechtelijke weg moeten afdwingen.
Het leveren van een vervangrijwiel hangt ook af van de contractuele voorwaarden.

Terug naar “Consumenten Koop”