Aankoop 2dehands en garantie

Prototype
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Aankoop 2dehands en garantie

#1 , 06 dec 2023 14:46

Hallo allemaal,

Ongeveer twee jaar geleden kocht ik via 2dehands een computerprocessor van een verkoper. Deze werkte probleemloos tot ik onlangs mijn systeem opstartte en het niet meer reageerde. Na grondige tests bleek de processor de boosdoener. De fabrikant biedt drie jaar beperkte garantie zonder fysieke schade, wat hier het geval is. Echter mis ik de originele aankoopbon/factuur, essentieel voor de garantieclaim, die ik destijds niet heb ontvangen en ook niet in mijn e-mails terugvind.

Ik heb de oorspronkelijke verkoper teruggevonden in mijn berichten en weer contact met hem opgenomen. Na een paar berichten beweerde hij zich de verkoop eerst niet te herinneren, maar ik herinnerde hem aan onze berichten op de dag van de transactie. Hij beloofde de bon of factuur op te zoeken en me snel te informeren. Een week later, na mijn navraag, antwoordde hij dat hij veel verkoopt, zowel nieuw als tweedehands, en dat hij de processor mogelijk als geschenk van zijn leverancier had gekregen, waardoor hij geen aankoopbon/factuur heeft.

Kan ik toch eisen dat hij de aankoopbon of factuur verstrekt, aangezien dit deel uitmaakt van het gekochte artikel?

Franciscus
Berichten: 38616

#2 , 06 dec 2023 15:59

Particuliere verkoper?

Prototype
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 dec 2023 16:18

Particuliere verkoper?
Normaal wel zoals aangeduid op 2dehands.be

Reclame

Thomas_A
Berichten: 2336
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 dec 2023 18:32

Zelfs indien deze verkoop vorige week plaats vond, kan u deze particuliere verkoper niks meer verplichten te bezorgen. Laat staan voor een verkoop 2 jaar geleden.

Zelfs als het een professionele verkoper zou zijn, is zijn garantie al verlopen. Dit staat los van wat de producent nog als extra garantie aanbiedt.

Terug naar “Consumenten Koop”