Treinabonnement opzeggen nooit op tijd

BEPAK
Topic Starter
Berichten: 28
Juridisch actief: Nee

Treinabonnement opzeggen nooit op tijd

#1 , 27 nov 2023 07:54

Ik heb sinds bijna een maand een treinabonnement naar het werk, maar tot hier toe is de trein letterlijk geen enkele dag op tijd geweest. Hierdoor mis ik steeds mijn aansluiting en ben ik een half uur te laat op het werk. Ik ben dit grondig beu en zou het abonnement willen stopzetten wegens niet voldoen aan de dienstverlening. Nu volgens de regels krijg je maar 75% terugbetaald in de eerste maand, 65% in de tweede maand, enz. Dus niet pro rata van het aantal maanden dat je de dienstverlening gebruikt hebt. Kan dat als zij niet voldoen aan hetgene waarvoor het contract afgesloten was?

BEPAK
Topic Starter
Berichten: 28
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 nov 2023 08:22

Een trein vroeger is ook geen optie, dan moet ik zodanig vroeg op dat ik beter met de auto ga. Doel was net om met de trein op een normaal uur te kunnen vertrekken zonder te laat te komen door files. Op de terugweg is de trein ook vaak te laat.

LeenW
Berichten: 12863

#3 , 27 nov 2023 08:40

Over hoeveel vertraging spreken we? Want de NMBS rekent pas vanaf 6 minuten vertraging en garandeert daarom geen aansluitingen die korter zijn.

Bovendien heb ik mijn twijfels dat de overeenkomst u stiptheid garandeert. Ze brengen u (meestal) van de ene plaats naar de andere, maar daar stopt het ook.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9781
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 27 nov 2023 11:37

Die overeenkomsten zijn zo opgesteld dat de NMBS er altijd het beste uit komt ...

Enige dat je kan doen is voor elke vertraging (volgens NMBS normen dan) een klacht indienen en compensatie vragen ...

https://www.belgiantrain.be/nl/support/ ... 20aanvraag

Terug naar “Consumenten Koop”