Aankoop moto particulier, geen reactie meer

Vivke_95
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Aankoop moto particulier, geen reactie meer

#1 , 30 okt 2023 10:11

Ik heb op 10/10 een moto gekocht waarbij de verkoopovereenkomst getekend is. Nu zoveel weken later hebben wij nog steeds geen ander nieuws over de moto. Hij had in bericht gezegd dat die moto op maandag 16 oktober gekeurd zou worden. Maar tot op heden geen nieuws. Hierbij heb ik ook meermaals een update gevraagd wanneer de keuring zou plaatsvinden maar ook hierbij werd er geen antwoord opgegeven. Ook als we contact met hem willen maken neemt hij zijn telefoon niet op en antwoord niet op berichten. Bestaat er een mogelijkheid om de overeenkomst te ontbinden? Ook staat er op de overeenkomst geen km stand, geen leveringsdatum en ook geen einddatum. Wel is er aangeduid van keuringsrapport, ingeschrijvingsbewijs, carpass. En dat op die datum van 10/10. Ook hebben we niet ter plekke de overeenkomst getekend maar wel online en doorgescand naar elkaar terwijl er in de overeenkomst staat in 2 exemplaren opgemaakt. Ik zou eigelijk veel liever de koop afzien, maar wat zijn hier de mogelijkheden?

Franciscus
Berichten: 38743

#2 , 30 okt 2023 11:07

Andere partij met een Aangetekend Schrijven vragen goed te leveren tegen datum X .
Dat u bij geen verdere reactie tegen datum X + 2 bv de koop als ontbonden beschouwd.
In AS staat opgesteld in aantal exemplaren als er partijen zijn. Datum - plaats van opstellen en handtekening. U verstuurd die best met een Antwoord / Reponse kaart en bewaart die uiteraard in gesloten toestand als die terug komt zonder handtekening.
Uw exemplaar ook . Zorg dat u nog een kopie van brief hebt en dan kan u naar de vrederechter om ontbinding te vragen mocht dat nodig zijn.
Bijkomende vraag is of u een voorschot hebt betaald? Dat veranderd de zaak een 'beetje'.

Vivke_95
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 okt 2023 11:15

Beste, ik heb nog geen voorschot betaald. Verschillende malen gevraagd voor de bankgegevens toen de communicatie nog vlot verliep en ik er vanuit ging dat de keuring ging gebeurd zijn op datum van 16/10. Maar ook dit heb ik nooit gekregen.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38743

#4 , 30 okt 2023 12:58

Zijn 'geschriften' van de koop.
Koop is gesloten als voorwerp wordt overgemaakt en prijs bepaald.
Gezien geen datum gemeld staat kan u er nu een vastleggen.
Dat er geen voorschot betaald is is voor u goed want nu hoeft u niet te gaan vorderen voor vrederechter.
Best doen zoals ik geschreven hebt.

https://libstore.ugent.be/fulltxt/RUG01 ... 001_AC.pdf

Vivke_95
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#5 , 30 okt 2023 16:43

Dankuwel voor deze zeer nuttige informatie

Vivke_95
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#6 , 02 nov 2023 11:19

En wat als de persoon in kwestie de AS weigert of niet komt ophalen bij het postkantoor?

Inazuma
Berichten: 9843
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 02 nov 2023 12:38

En wat als de persoon in kwestie de AS weigert of niet komt ophalen bij het postkantoor?
Dan krijgt u die teruggestuurd: NIET openen maar gesloten laten

Vivke_95
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#8 , 02 nov 2023 13:26

Ja maar wat gebeurt er met de overeenkomst dan?

Terug naar “Consumenten Koop”