Verzendkosten ander product dan besteld

BEPAK
Topic Starter
Berichten: 28
Juridisch actief: Nee

Verzendkosten ander product dan besteld

#1 , 08 sep 2023 18:45

Ik had online een product besteld, maar wat ik krijg heeft een andere verpakking en andere ingrediëntenlijst dan op de website staat. Het blijkt om een herformulering te gaan van hetzelfde product, maar voor mij is het niet gelijkwaardig. Ik wil het dus retour sturen, maar bij deze website is zowel het verzenden als het terugsturen op kosten van de klant. Heb ik in dit geval recht op terugbetaling van de kosten? Of mag men zomaar een ander product adverteren en iets gelijkaardigs opsturen?

LeenW
Berichten: 12863

#2 , 08 sep 2023 18:50

Niet-conforme levering. Kosten zijn voor verkoper. Hopelijk geen dubieuze site buiten de EU?

BEPAK
Topic Starter
Berichten: 28
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 sep 2023 19:16

Hoofdzetel in Amsterdam, maar had op het Belgische domein besteld, en de klantendienst antwoordt in het Frans op mijn Nederlandstalige mail. Man zei dat hij ging navragen bij het magazijn of het om een herformulering van de producent gaat (ik heb ondertussen zelf gevonden dat de producent inderdaad het oude product niet meer verkoopt, en dit in de plaats aanbiedt). Mij lijkt het antwoord van het magazijn irrelevant voor retour? De retourtermijn is trouwens 2 weken en ik heb niets meer vernomen. Kunnen ze nu ook nog gaan beweren dat ik te laat teruggestuurd heb en helemaal niks meer terugbetalen?

Reclame

Thomas_A
Berichten: 2337
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 sep 2023 20:34

Waarover gaat het juist? Is het wel een niet-conforme levering?

Andere verpakking kan in sommige gevallen belangrijk zijn, maar meestal niet. Gewijzigde samenstelling afhankelijk van wat er is gewijzigd.

Misschien veiliger om gebruik te maken van je herroepingsrecht dan om energie te verspillen aan de verzendingskosten.

BEPAK
Topic Starter
Berichten: 28
Juridisch actief: Nee

#5 , 08 sep 2023 22:28

Een dagcrème voor gevoelige huid. Ik herken niet alle ingrediënten, maar de lijst is in ieder geval anders dan op de vorige versie, en ik lees online veel negatieve reacties op de verandering, dus durf het niet riskeren.

Terug naar “Consumenten Koop”