Klacht over garage voor onderhoud

Niels2a
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

Klacht over garage voor onderhoud

#1 , 01 aug 2023 21:20

Beste,

Graag uw advies;

Ik heb afgelopen maandag een afspraak gemaakt voor een klein onderhoud, batterijcheck + een technische controle specifiek voor een dieselwagen met eco-check up. (https://www.auto5.be/nl/p/volledige-dia ... F6694.html)

Bij nazicht werd ik telefonisch op de hoogte gebracht dat mijn batterijspanning te laag stond waarna ik deze met toestemming heb laten vervangen.
Echter bleek mijn rechter voorkant van de wagen (onderaan) besmeurd te zijn met pek/ cement. Ik heb hier echter totaal geen weet van.
Wat ik wel weet is dat mijn wagen de laatste weken steeds naar links trekt bij het bruusk remmen. Dit zou blijkbaar nu komen doordat de rechterrem minder goed remde door deze substantie. Er stond mee in het verslag opgenomen dat er een substantie vastgesteld werd, maar bij het rubriek van de rechter voorrem stond er op bijgevoegd document dat alles "OK" was. Dit heb ik zwart op wit staan.

Ze hebben me met dit punt al +/- € 50 aan werkuren aangerekend voor een half uurtje om deze substantie te proberen te verwijderen, zonder mijn toestemming. Indien ik geweten dat dat heel mijn rem vervangen moest worden, dan had ik dit meteen laten doen, want...

Ik ben nadien nietsvermoedend naar de technische controle gereden.
Daar waren ze stomverbaasd dat ik een "go" gekregen had van deze garage met de staat van de rechter voorrem.
Ik heb meteen een rode kaart gekregen met een verbod om nog op de weg te rijden.
Ik ben nadien meteen naar een erkende Opel garage gereden, waaruit bleek dat mijn rechter voorrempomp (ABS) defect was met een offerte van € 1.000 tot gevolg.

Zijn er stappen die ik kan ondernemen naar hen toe?
Ik heb hen alleszins al wel een mail gestuurd met de melding dat de controle (lees "Nazicht remmen" op de website) niet correct gebeurd is.
Voorlopig nog geen reactie op gekregen, maar ik heb wel gevraagd om de ongevraagde werkuren op z'n minst te schrappen.

Bedankt voor de info!

Grtjs,

Sirkii
Berichten: 5426

#2 , 01 aug 2023 23:56

Traantje# drogen en betalen of een andere garage zoeken en ook betalen …..

Meeboohh
Berichten: 50

#3 , 02 aug 2023 09:03

volgens wat ik lees in de link zit er geen controle bij van het volledige remsysteem maar enkel van de remmen.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”