Verkoper ziet af van verkoop

spritetje
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

Re: Verkoper ziet af van verkoop

#16 , 11 jul 2023 21:48

Thomas a , we hebben er eentje in de familie.maar hij helpt eigenlijk geen familie. Of ze willen zich er gewoon gemakkelijk vanaf maken. En zeggen kies de gemakkelijkste oplossing ....

Maar goed ,we laten het er niet bij. Voor ons is de koop inderdaad geldig . Bedankt voor jullie advies.

Er zijn dingen in gang gezet .Ik hou jullie op de hoogte .

spritetje
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

#17 , 12 jul 2023 07:57

Nog maals ....

Heel erg bedankt voor de goede raad ,ik krijg net bericht van de verkoper dat we ons goed toch mogen halen op vrijdag.

Nu te hopen dat ze zich niet weer bedenken.

spritetje
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

#18 , 13 jul 2023 19:30

Update

Weer een dag verder,vandaag hebben we zelfs een ultimatum gekregen. We moesten tegen 15.30 beslissen of de de camera die in de koop zat eruit willen halen of bij kopen. We moesten 200bij betalen terwijl die in de prijs zat. Als we tegen 15.30 geen uitsluitsel gaven ,ging de verkoper ervoor zorgen dat ze niet thuis waren morgen en om 15.30 ons geld terug storten.

Ik heb blijven herhalen ,dat we er morgen staan op het afgesproken tijdstip. En dat hij de camera mag houden ,hij zei ook als er morgen maar een greintje discussie is ,hij de verkoop niet tekent.

Reclame

Thomas_A
Berichten: 2341
Juridisch actief: Nee

#19 , 13 jul 2023 20:23

Waarom nu akkoord iets eruit te halen?

Dat is gewoon onderhandelingsstrategie. De verkoop afblazen, dan akkoord gaan en nu weer iets uit de reeds afgesproken verkoop halen.

Je gaat akkoord omdat je al blij was dat de verkoop toch doorgaat. Anders zou je dat nooit opnieuw onderhandeld hebben.

Ik zou persoonlijk nu geen millimeter toegeven, maar integendeel duidelijk maken hoeveel een gedwongen verkoop voor de rechtbank hem extra gaat kosten.

lukasi
Berichten: 1153

#20 , 14 jul 2023 08:14

Als hij de koop ontbindt dan eis je je voorschot terug maal 2

Staat letterlijk in die wet. anderen zullen wel het artikele aanhalen

eylis
Berichten: 8843

#21 , 14 jul 2023 11:42

@Lukasi, dat artikel zou ik niet gebruiken, want dan aanvaardt poster dat de verkoop nog ontbindbaar is. En dat is die niet, want de verkoop is al gebeurd: namelijk een deel van de goederen is al geleverd.

Wat koper wel kan doen is de verkoper melden (bij langer gedoe): d
Enkele onderdelen heeft u al geleverd. De verkoop is dus een feit (met de verschillende onderdelen zoals bij de koopbelofte besproken)
Nadat de koop afsloten is kan u de voorwaarden niet meer wijzigen.
Dat kan ik (koper) ook niet: ik kan bvb de prijs niet meer wijzigen. U (verkoper) dus ook niet welke onderdelen wel of niet meer.
Doet u dat wel dan moet ik u voor het gerecht dagen en daar wordt gezien de wet, de volledige levering van de goederen gevonnist en wellicht ook de gerechtskosten voor de verliezer.
Indien u de verkoopssom toch terugstort vat ik de zaak aan voor het gerecht.

spritetje
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

#22 , 14 jul 2023 20:04

Bedankt iedereen om mee te denken.

De machine staat ondertussen bij ons thuis .

Mijn vriend is deze morgen rond 6u vertrokken met de tractor voor een rit van ongeveer 3uren. Ik ben later aangezet ,wel eerder toegekomen.

Langs hun oprit gereden ,gezien dat de machine er stond en heb me in een zijstraat gezet tot mijn vriend er was.

De transactie verliep kalm en beleeft,zonder enige discussie.politie zone was al verwittigd dat we gingen bellen mocht het uit de hand lopen. Want hun berichten waren redelijk aggressief van aard. Was het misschien hun bedoeling dat wij ruzie e gingen maken ,wie zal het zeggen?

Maar alles is goed verlopen ,ze is thuis en wij zijn heel blij dat de rollercoaster achter de rug is.

Nogmaals bedankt iedereen

Thomas_A
Berichten: 2341
Juridisch actief: Nee

#23 , 14 jul 2023 20:10

Bedankt om het eindresultaat nog te delen.

eylis
Berichten: 8843

#24 , 14 jul 2023 21:08

Leuk! Altijd interessant als we de afloop van een case mogen vernemen.

Terug naar “Consumenten Koop”