Ik woon in een flatgebouw in Leuven en had tot de zomer van vorig jaar een actief contract met Luminus.
Op een bepaald moment in het verleden is er een herschikking geweest van de busnummers in ons gebouw, waardoor de nummers die de elektriciteitsmaatschappijen en Fluvius gebruiken niet overeenkomen met die van de post. Ik was hiervan op de hoogte, maar mijn nieuwe buren blijkbaar niet, en bij hun intrek hebben zij een contract met Engie getekend met hun postnummer (002) dat overeenkomt met appartement 02 (mijn appartement) met de oude nummering van de appartementen. Daardoor werd mijn energiecontract met Luminus stopgezet en kreeg ik een slotfactuur.
Na meerdere malen contact te hebben opgenomen met Fluvius en Luminus, krijg ik alleen als antwoord dat de nieuwe provider (Engie) weigert de zaak recht te zetten, in plaats daarvan moet ik hen vragen mijn contract stop te zetten en een nieuw contract met Luminus af te sluiten. Dat is natuurlijk niet handig voor mij, want dat betekent dat ik mijn energietarief van het oorspronkelijke contract verlies, terwijl de prijzen omhoog zijn geschoten.
Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt? Wat zijn mijn opties?