cadaubon zonder termijn

guku116
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

cadaubon zonder termijn

#1 , 06 feb 2020 11:08

beste,

heb bij de bevalling van mijn eerste kind 3 jaar geleden een cadaubon gekregen van een vriendin, voor een dure kinderwinkel die reeds 15 jaar bestaat. op dit cadaubon staat geen geldigheidsdatum of termijn , ook geen aankoopdatum.

nu ben ik bevallen van mijn 2de kind en heb ik nog een cadaubon gekregen van een vriendin voor diezelfde winkel. maar nu staat er well een geldigheidsdatum op (1 jaar) en een aankoopdatum

ik ben met beide cadaubonnen naar de winkel gegaan en de verkoopster zegt tegen mij dat de nieuwe bon geldig is maar de oude bon niet meer. ik heb gezegd dat er geen datum op stond dus ik dacht dat het nog geldig zou zijn. de verkoopster zij tegen mij dat zij een nieuwe kassa systeem hebben. en zij via facebook en instagram aan hun klanten hebben laten weten dat zij de oude bonnen zo snell mogelijk moeten inleveren(6 maanden vanaf de instagram post) anders dat die bonnen niet meer geldig zijn.

ik heb nooit in die winkel iets gekocht, het is allemaal dure kinderkledij en ik heb nooit hun posts gezien op sociaal media.

mijn vraag is is het verloren geld? of moet de winkel de bon respecteren omdat er geen geldigheidsdatum of termijn opstaat?

met veel dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12840

#2 , 06 feb 2020 11:14

De winkel moet de bon respecteren. Een bericht op Facebook en Instagram kan niet als een officiële kennisgeving aanzien worden.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 feb 2020 12:33

De cadeaubonnen die ik gekregen heb zijn van colruyt group en staat 1 jaar op, en dit is met de meeste bonnen zo, ook op café, elk jaar een ander kleur in de cafes.

Natuurlijk zonder datum is het zeer vervelend en reden tot discussie, maar de vraag is ga je er voor naar de rechtbank gaan om je gelijk te krijgen ???
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”