Auto gekocht vanuit Duitsland

Mpower
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Auto gekocht vanuit Duitsland

#1 , 04 feb 2020 23:12

Ik heb namelijk een auto gekocht vanuit duitsland van een garage het was een tussenpersoon die de auto verkoopte tegen mij hadden ze gezegd dat het een amerikaanse voertuig was en dat het de voertuig een kleine ongevalswagen was waarbij alleen de voorste passagiers portier vervangen was ik heb de auto gekocht voor 28000€ Maar ik kan de auto niet in Belgie inschrijven omdat de auto in Amerika pert totaal verklaard was en alleen als donorvoertuig verkocht worden.

Ik wil weten wat mijn plichten enz allemaal zijn en wat ik eraan kan doen want de garage is in Duitsland een tussenpersoon en de verkoper is van Litouwen.
Welke stappen kan ik het beste ondernemen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5410

#2 , 06 feb 2020 16:19

Als dit een nog in te voeren USA wagen is ziet het er naar uit dat je een kat in een zak gekocht hebt. Eens een USA wagen in een EEG land ingevoerd is (wat een hele rompslomp is) is uitvoeren naar een ander EEG land geen probleem meer. Volgens mij is je enige kans te werken via een amerikaanse invoerder (die t klappen van de zweep kent). Kans op succes durf/kan ik niet inschatten.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 06 feb 2020 18:47

Wie staat er op verkoopscontract ?
Vermoedelijk de Litouwer ?

In Duitsland (en in Litouwen, als die Litouwer daar woont) klacht neerleggen wegens oplichting ...
Excuus van den Duits is historisch voorspelbaar.

Het circuit is gekend, waarschijnlijk ook bij de Polizei
https://www.autoschadekeuring.nl/nieuws ... tos-uit-vs
https://www.importautos.nl/nieuws/voork ... t-amerika/

Ik denk niet dat één merk of grijze-US-importeur hier zijn vingers aan gaat willen verbranden.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”