TV defect. bedrijf weigert omruiling wilt alleen terugbetalen.

Jos11
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

TV defect. bedrijf weigert omruiling wilt alleen terugbetalen.

#1 , 30 jan 2020 14:51

Beste,

Ik had 3 maanden geleden een tv aangekocht voor een spotprijs via de webshop van de fabrikant zelf. Het toestel was van begin al defect maar ik heb het pas over 3-4 weken aangemeld dat het defect is. Ze kwamen 3 keer langs(extern bedrijf waar ze mee werken) . Telkens hebben ze hele scherm veranderd(is bijna heel de tv die veranderd tegenwoordig).

Ondertussen na weken is het probleem was nog niet opgelost. Dus ik moest het voor de 4e keer voor een reparatie aanmelden. De externe bedrijf belde mij toen dat ze niet willen langskomen en dat ze de tv gaan ophalen. Ik zei dat ik niet wil dat ze de tv ophalen en dat ze nu al een voorstel doen. Neen, ze moeten het blijkbaar toch ophalen voordat de fabrikant/verkoper met een omruiling en oplossing kan komen. Met moeite heb ik het toch geaccepteerd. Na 1 week wachten op een andere toestel, sturen ze mij opeens dat er een creditering zal gebeuren en dat ik de dealer moet contacteren en het met hun moet oplossen. Een heel vreemd bericht want de dealer zijn ze zelf! Plus ik heb NIET gevraagd om een creditering. Aangezien ik het via een korting heb gekocht kan ik met dat geld geen tv kopen met dezelfde specificaties.

Ik contacteer hun en zeg dat ik mijn geld niet terug wil en dat ze mij zoals ze eerst beloofden een omruiling of nieuwe tv of dergelijke moeten bezorgen en dat ik mijn geld niet terug wil. Plots zeggen ze dat het niet mogelijk is omdat ze zelden aan omruiling doen en alleen een creditering. En dat het al aan de gang is en dat ze het zogezegd niet meer kunnen stoppen( betaling is niet uitgevoerd maar ze kunnen het toch niet stoppen blijkbaar).

Dus ze willen het niet doen omdat ze waarschijnlijk kosten gaan maken en kiezen zelf voor de optie om terug te betalen. Ik weet niet eens welke bedrag ze gaan terugbetalen. Ik vind het echt belachelijk dat ze dit zomaar kunnen doen. Ik wil een nieuwe tv met zelfde specificaties punt uit. Ik heb betaald voor een product en verwacht dat ze mij een product bezorgen.

Wat kan ik hier aan doen?

Met vriendelijke groeten,

Jo

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding