auto aankoop

Andre48
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

auto aankoop

#1 , 30 jan 2020 12:55

Op 23/01/1917 heb ik een nieuwe auto gekocht en de bestelbon staat op mijn naam.
Aangezien mijn ouderdom (nu 72 jaar) heb ik die op de naam van mijn dochter gezet ,maar aangezien mijn dochter mij nu niet meer wil zien zou ik graag de auto op mijn eigen naam nu willen zetten.
Ik heb de verzekering op mijn naam en ook de afbetalingen en aangezien ik nu niet meer samen woon met de dochter zou ik graag de nummerplaat van de auto ook op mijn naam willen zetten want momenteel zou dus de jaarlijkse rijtaks naar de dochter gestuurd worden en aangezien we elkaar niet meer spreken gaat dat moeilijkheden bezorgen.
Zou u mij willen laten weten hoe ik dat in orde kan krijgen a.u.b.
Vriendelijke groeten , Andre

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 30 jan 2020 16:26

Dergelijke overdracht (kind :arrow: ouder) is niet voorzien als uitzondering, zelfs niet bij overlijden.
(Andersom wel)
Bovendien zou u geschreven toelating nodig hebben van de titularis - ook lastig ... da's uw dochter.


https://mobilit.belgium.be/sites/defaul ... nplaat.pdf
en
https://www.wegcode.be/wetteksten/secti ... 01-hs2afd6


Komt er op neer dat u het voertuig officieel gaat moeten verkopen aan uzelf en zelf moet inschrijven.
Houdt in dat u voertuig opnieuw moet inschrijven ... en dwz ook opnieuw BIV betalen.


Naar technische controle, keuring voor verkoop.

Naar verzekering met aanvraagformulier van de keuring
Nieuwe inschrijving aanvragen op uw naam en laten doorsturen naar DIV, verzekering overzetten
Auto best vooraf, of ten laatste meteen na aanvraag van de nieuwe inschrijving van de openbare weg af halen (in garage, op oprit, ...)
Zodra de aanvraag administratief verwerkt wordt, is uw auto niet meer reglementair ingeschreven :!:


Oude nummerplaat laten schrappen via Bpost (onverpakt binnen brengen op post kantoor of postpunt)
Wachten tot u de nieuwe nummerplaten in bezit heeft.
Op auto vijzen, en u kan weer rondrijden.


Betaalde verkeersbelasting gaat teruggestort worden op rekening van de betaler er van à rato van aantal nog lopende maanden.

U betaalt (een paar maanden later) opnieuw BIV en 12 maanden verkeersbelasting ...

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”