Bedrogen door X

Josvandenoude
Topic Starter
Berichten: 43
Juridisch actief: Nee

Bedrogen door X

#1 , 30 jan 2020 10:14

Beste mensen,

Tijdens black friday ging ik bij X verschillende toestellen kopen. Ik had een wasmachine, droogkast en stofzuiger gekocht. Aangezien wasmachine en droogkast ergens anders goedkoper was gingen ze akkoord met een prijsverlaging. Ik vroeg ook achter de stofzuiger en dat als ik de drie toestellen koop extra korting van 10 % kan krijgen op de stofzuiger ( en koelkast maar we hebben die dan toch niet gekocht) en ze hebben toen ja gezegd.

Probleem zit nu met de stofzuiger. Er was een rode miele stofzuiger voor 250 euro. Maar we wouden geen rode maar een zwartgrijze. Die zwartgrijze koste 300 euro. We waren bereid om meer te geven dus voor een andere kleur. Het ging dan 270 euro(300-10%) kosten. Ze zeiden dat het niet in stock was maar dat ze het gingen bestellen. Na meermaals te vragen of ze de juiste toch besteld hadden hebben ze ja geklikt. Bij levering bleek dat ze toch een rode hebben geleverd. Nu bleek da ze op de factuur een rode hebben gezet voor de prijs van 250 -10% korting. Maar je kon de kleur niet afleiden uit de factuur. Ik zag ook de prijzen niet omdat we gewoon de totaalsom betaalden.

Toen ik naar de winkel ging. Hebben ze eerst gezegd dat ze me de grijze weer kunnen bestellen maar dat ik dus extra moet betalen aangezien het meer kost. Ik was bereid dit te doen als ze me zoals ze beloofden voor de prijs van 270 gingen geven. Toen zeiden ze opeens dat ze die 10% niet meer kunnen geven. En dat ik 300 euro moet betalen. Toen ik dit weigerde is de manager gekomen en heeft gezegd dat de stofzuiger niet meer in stock is en dat we een andere duurdere stofzuiger (met minder wattage) moeten kopen en dat ze hier wel 10% op kunnen geven. Ik accepteerde dit natuurlijk niet. Aangezien ik kwaad werd heb ik mijn geld teruggevraagd.

Maar nu heb ik er spijt van. Ze hebben mij gewoon bedrogen door express een verkeerde stofzuiger te geven zodat ik alle toestellen toch zou kopen. Anders ging ik niets kopen. Het was dus alles of niets. Ik heb dus in feite 0 korting gekregen. Alleen dat ik de toestellen bij X kocht dan de winkels waar ze goedkoper waren. Ik vind dit echt totaal niet kunnen en vraag me af of ik hier iets aan kan doen.

X wilt niet helpen. Ze zijn van mening dat hun oplossing van een duurdere minder krachtige stofzuiger dan 300 euro goed genoeg is. Wat dus niet kan.


Is er iets dat ik kan doen juridisch of zal het bewijslast moeilijk liggen aangezien ze mij een de rode stofzuiger hebben gefactureerd en ik het niet zag omdat er geen kleur op staat?

Alvast bedankt

Met vriendelijke groeten,

Jos

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding