Huurkoop paard

Valk_Nicole
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Huurkoop paard

#1 , 18 jan 2020 21:07

In oktober 2019 reed ik al voor een langere tijd bij iemand paard. De eigenaar van het betreffende paard deed mij toen een voorstel om het paard te leasen met uiteindelijk een koop als resultaat. Er waren mondelinge afspraken gemaakt, maar er was geen contract of iets getekend. Ik was van goed vertrouwen en heb toen mijn spullen (poetsspullen, cap, rijlaarzen, etc...) daar bij hun op het erf laten staan. De maand daarop (november 2019) kreeg ik het financieël moeilijk en heb ik de eigenaar beleefd een bericht gestuurd dat ik van de lease / koop wou afzien (er was nog steeds geen contract of iets getekend).

Sinds november 2019 loop ik al berichten te sturen zowel via sms als via messenger. De eigenaar leest deze maar reageert hier niet op. Ook als ik de eigenaar probeer te bereiken per oproep, reageert deze hier ook niet op.

Ik heb in de berichten meermaal gevraagd om een afspraak te maken zodat ik mijn spullen kan terug krijgen en zij hun sleutel kunnen terug krijgen. Nu zullen sommige misschien zeggen dat ik een sleutel heb en dan gewoon mijn spullen kan gaan halen, maar dat gaat niet. Ze hebben op hun erf een poort waar een slot op zit met een code. Aangezien ik de code niet meer weet en dit al meerdere keren heb gevraagd aan de eigenaar ben ik ten einde raad wat ik moet doen.

Ik begin het ondertussen moe te worden en wil mijn spullen terug die met gemak al 300 euro samen kosten. Ik heb de eigenaar al laten weten dat als die niet met mij wil corresponderen ik naar de politie toe ga. Hierop heb krijg ik ook geen reactie.

Is er iemand die mij hierbij kan helpen en mij advies kan geven?
Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
BloodNight
Berichten: 621

#2 , 18 jan 2020 21:27

De politie zal u niet kunnen helpen. Indien u geen reactie krijgt zal u naar de vrederechter gaan, dit betreft een burgerlijk geschil.
Begin al eens met een aangetekend schrijven naar deze persoon waarbij u binnen x tijd een reactie vraagt.

Valk_Nicole
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 jan 2020 21:42

De politie zal u niet kunnen helpen. Indien u geen reactie krijgt zal u naar de vrederechter gaan, dit betreft een burgerlijk geschil.
Begin al eens met een aangetekend schrijven naar deze persoon waarbij u binnen x tijd een reactie vraagt.
Bedankt voor de info. Ik ken alleen het adres niet van de eigenaar mits deze in Nederland woont :(

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”