Aankoop 2ehands meubelen via marketplace - valse info

snoopy83
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Aankoop 2ehands meubelen via marketplace - valse info

#1 , 12 jan 2020 09:03

2de hands slaapkamer aangekocht via marketplace. Volgens de verkoper geen beschadigingen en voor een matras van 1,80m.
Vasstelling bij het plaatsen :
Kleerkast niet bruikbaar doordat de slaapkamer in een vochtige opslagplaats bij de verkoper heeft gestaan, schuifdeuren niet monteerbaar door defect mechanisme (verstorven rubbers) en 1 van de panelen is opgezwollen door vocht waardoor de metalen rails niet meer gemonteerd kunnen worden. Bed is geen 1m80 zoals gezegd, ook de zijpanelen met verlichting zijn niet meer bruikbaar.
Reeds contact genomen met verkoper, maar telefoons en berichten blijven onbeantwoord. Dus geen kans op akkoord. Welke stappen kan ik ondernemen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22272
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 12 jan 2020 09:35

Op 2de hands heb je geen garantie. Daarom vooraf steeds goed nazien en onderzoeken
Heb jij die slaapkamer vooraf kunnen bekijken terplaatse? Of enkel op foto?
Alvast de verkoper aangetekend ingebreke stellen.

Sirkii
Berichten: 5417

#3 , 12 jan 2020 10:25

Dat zijn allemaal zichtbare gebreken die je had kunnen zien bij de bezichtiging. Je hebt de goederen aanvaard in de staat waarin ze zich bevonden ...

Een AS zal niet veel uitgaan en procederen ook al niet. Traantjes drogen en alles naar t containerpark voeren is wat er rest.

Reclame

LeenW
Berichten: 12841

#4 , 12 jan 2020 10:49

Op zijn minst het bed met foute afmetingen lijkt mij toch een niet-conforme levering te zijn?

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 12 jan 2020 11:14

Op zijn minst het bed met foute afmetingen lijkt mij toch een niet-conforme levering te zijn?
Levering ?
Het gaat om een verkoop van 2de hands spullen, zo te zien tussen particulieren op (Facebook ?) Marketplace

Nakijken wàt je koopt dus

Terug naar “Consumenten Koop”