Betaling in buitenland voor een toestel en niet geleverd

kirikos
Topic Starter
Berichten: 106
Juridisch actief: Nee

Betaling in buitenland voor een toestel en niet geleverd

#1 , 08 jan 2020 08:27

ik heb een muziekinstrument gekocht in buitenland (Europese unie) heb de betaling via bankoverschrijving gedaan nu is die zaakvoerder heel de tijd aan het liegen dat hij het instrument opgestuurd heeft.Hoe kan ik dit oplossen want ik krijg noch het geld terug noch het instrument ,hoe kan ik dat oplossen aub?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 08 jan 2020 09:02

Procedure voor kleine grensoverschrijdende geschillen gebruiken (kost ongeveer 80 EUR dacht ik) en in de toekomst bij buitenlandse webshops met kredietkaart of Paypal betalen.
"sowieso" schrijf je zo.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 08 jan 2020 09:32

En waarom zou hij staan te liegen als hij zegt het pak te hebben opgestuurd?

Reclame

Meeboo
Berichten: 1488

#4 , 08 jan 2020 09:33

heb je al een bewijs van verzending opgevraagd? een track and trace?
alle webshops kunnen jouw dat geven normaal gezien.

Issued
Berichten: 1227

#5 , 08 jan 2020 11:07

Of is het particulier, tweedehands?

Terug naar “Consumenten Koop”