Schade door defect product

yalydx
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Schade door defect product

#1 , 07 jan 2020 12:44

Beste,

Enige tijd geleden heb ik een geurproduct - geen namen - JurecaBE - moderatorgekocht. Ik ben er altijd tevreden over geweest tot nu.
In dit toestel moet je een glazen vulling plaatsen, die uw ruimte voorziet van een aangename geur.
Nu zit er een barst in de vulling (had ik niet gezien tijdens het plaatsen) en is deze beginnen lekken. Uiteindelijk is de geparfumeerde olie op mijn kast terecht gekomen en is dit beginnen indringen met als gevolg dat mijn kast beschadigd is.

Ik heb reeds contact gehad met geurproduct - geen namen - JurecaBE - moderator. Zij willen de vulling gratis vervangen, maar dit doet natuurlijk niets aan de schade die ik heb.

Daarom mijn vraag. Heb ik volgens jullie recht op een schadevergoeding om de kast terug te herstellen/vervangen? Zo ja, hoe kan ik dat het beste aanpakken?

Alvast bedankt!

Groeten,

X

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#2 , 07 jan 2020 13:31

Beste

Als u iets claimt ligt de bewijslast bij u. Was die barst een productiefout? Zou dan de inhoud niet in de winkel weggelekt zijn? Is de barst mogelijk een gevolg van uw manipulatie bij de plaatsing?
Zal niet evident zijn.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

yalydx
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 jan 2020 15:16

Bedankt voor uw antwoord.
Ik veronderstel dat de barst er van in het begin is. Ik heb nooit iets laten vallen dat dit zou kunnen veroorzaken. Ik begrijp dat dit moeilijk of niet te bewijzen valt en dus er niet te veel energie in moet steken. Helaas.

Bedankt!

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”