Vervallen cadeaubon

Thierryb
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Vervallen cadeaubon

#1 , 07 jan 2020 09:27

Geachte,
2 jaar geleden kreeg ik een cadeaubon van product - geen namen - JurecaBE - moderator
Door omstandigheden heb ik nog geen gebruik kunnen maken van de bon en is deze bon ondertussen al enkele maanden vervallen.
Deze firma meldde me dat het echter onmogelijk was de cadeaubon te verlengen of het bedrag terug te betalen.
Is het legaal dat ze het geld zomaar kunnen bijhouden ?
Met vriendelijke groeten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12813

#2 , 07 jan 2020 09:50

Er moet een redelijke termijn zijn om de bon te gebruiken, meestal vastgelegd op 1 jaar.

Sirkii
Berichten: 5395

#3 , 07 jan 2020 12:13

Het verdienmodel van die bonnennonsens is deels gebaseerd op gekochte bonnen die niet opgebruikt worden. Geld recupereren lukt bij de meeste bonnenverkopers niet. Zie hun voorwaarden.

Gelukkig geeft onze vriendenkring gehoor aan ons dwingend verzoek om GEEN bonnen cadeau te geven ;-)

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 jan 2020 12:48

Waarom denk je dat er een datum op staat ?

De vouchers van sociaal deal die niet gebruikt worden +/- 25% is de eerste winst voor het restaurant, sociaal deal betaal alle niet gebruikte vouchers uit aan de horeca
.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 07 jan 2020 14:04

Als er een datum opstaat is dat een contractuele overeenkomst dus geldig.

Terug naar “Consumenten Koop”