Garage

Savannah04052019
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Garage

#1 , 29 dec 2019 15:42

Hey,
Een maand terug heeft mijn vriend een auto gekocht voor mij bij X. Toen we hem gingen oppikken had ik al mijn twijfels over die auto. Mijn lampje van de abs branden, ik kreeg mijn auto langs geen kanten open en dicht, ik ben in totaal 10 keer op de autostrade tijdens het rijden gewoon stil gevallen. Ik belde de garage die niet opnam dus heb die een bericht gestuurd met dat ik vond dat hij ons een wrak verkocht had. Ik kreeg antwoord van hem dat ik hem moest laten maken en dat ze zouden zien dat ze een deeltje zouden terugbetalen. Ik dacht bij een garage een jaar garantie te hebben?? Ik werd dus kwaad en heb gezegd dat ik deze wagen wou terugbrengen wat de verkoper niet wou. Wij hebben bij de aankoop ook geen factuur gekregen. Hij was gekeurd voor verkoop. Nu hebben we de rekening van de garage waar hij stond gekregen en mogen nog is 1100 euro opleggen. Het is een oude polo van 1999 en wij hebben daar dus 1650 euro voor betaald. Wat kan ik hieraan doen want die man heeft mijne vriend eigenlijk zwaar afgezet.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 29 dec 2019 16:15

Dagvaarden voor de vrederechter, als er minnelijk niets te regelen valt.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 dec 2019 17:32

polo bouwjaar 1999 wat had je verwacht meer dan 20 jaar hoogst waarschijnlijk een 3 cylinder ???

alleen de vrederechter kan hier over beslissen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 29 dec 2019 20:05

Ik dacht bij een garage een jaar garantie te hebben?? Ik werd dus kwaad en heb gezegd dat ik deze wagen wou terugbrengen wat de verkoper niet wou. Wij hebben bij de aankoop ook geen factuur gekregen.
U hebt inderdaad 1 jaar garantie bij aankoop bij een professionele verkoper.

Maar waarschijnlijk gaat het om zwarte handel - vandaar ook geen factuur.

Stel de verkoper aangetekend in gebreke.

Breng voertuig er binnen voor herstelling ...
Nu hebben we de rekening van de garage waar hij stond gekregen en mogen nog is 1100 euro opleggen.
Niet betalen , maar aangetekend de rekening protesteren.

U protesteert die rekening, aangezien u niets te maken hebt met enige kosten die de vorige eigenaar mogelijk aan het voertuig deed of had moeten betalen (bvb stalling).

Wat rekent die "garage" aan ?
Want plots kunnen ze wél rekeningen sturen , maar blijkbaar niet van de aankoop ...


Gokje: men heeft het voorgedaan alsof je bij die garage kocht, met garantie dus, maar eigenlijk kocht je van een particulier ?

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 30 dec 2019 09:05


Nu hebben we de rekening van de garage waar hij stond gekregen en mogen nog is 1100 euro opleggen.
Niet betalen , maar aangetekend de rekening protesteren.
Ik denk dat hij binnen gebracht werd in een andere garage dan die waar de wagen werd gekocht.
Die garage heeft natuurlijk recht op zijn geld. Enkel de verkopende garage is in de fout gegaan.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 30 dec 2019 10:25

Nu hebben we de rekening van de garage waar hij stond gekregen en mogen nog is 1100 euro opleggen.
Niet betalen , maar aangetekend de rekening protesteren.
Ik denk dat hij binnen gebracht werd in een andere garage dan die waar de wagen werd gekocht.
Die garage heeft natuurlijk recht op zijn geld. Enkel de verkopende garage is in de fout gegaan.
Het is natuurlijk weer zo'n warrig verhaal ...

De garage waar hij stond, lijkt mij de garage waar het voertuig verkocht is.

Als vraagsteller het voertuig elders heeft laten repareren dan waar het voertuig gekocht is , moet dat natuurlijk wel betaald worden.
Die heeft niets te zien met het dispuut tussen koper & verkoper.

Terug naar “Consumenten Koop”