Voorschot terugkrijgen na fout

Sheldon
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Voorschot terugkrijgen na fout

#1 , 19 jul 2019 13:55

In april hebben we bij een grote juwelier in Gent een trouwring voor mijn man besteld. We hebben toen een voorschot van €200 betaald.
4 weken voor de trouw ging de ring klaar zijn. We bellen om te informeren en worden gedurende een week van het kastje naar de muur gestuurd. Dan geven ze eindelijk toe dat ze niets van onze bestelbon meer terugvinden en dus geen ring hebben laten maken voor ons. Gelukkig had ik nog mijn kopie van de bestelbon en het bewijs van het voorschot. Ze beweerden dan dat de ring die we hadden besteld ondertussen uit het assortiment is gegaan en dus niet meer te bestellen valt. Omdat we zo ontevreden waren van hun gedrag hebben we dus ook geen andere besteld en ons voorschot terug gevraagd. Dit ging op onze rekening gestort worden maar 2 maanden later hebben we nog steeds niets ontvangen. Door hen hadden we geen ring op ons huwelijk. Ook hun bewering dat de ring uit het assortiment was klopt niet want we hebben hem uiteindelijk bij een andere juwelier kunnen bestellen.
Wat kunnen we best doen om ons voorschot nog te ontvangen? Telefoons en Whatsapp worden genegeerd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 19 jul 2019 14:18

Aangetekende brief sturen en ze 2 weken de tijd geven om te betalen.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 19 jul 2019 17:31

Anders rechtbank

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”