https://economie.fgov.be/nl/themas/cons ... en-over-de
In de door u aangehaalde hyperlink, lezen wij het volgende:
De wagen is in overeenstemming met het contract als:
hij overeenkomt met de beschrijving en met het getoonde model;
hij geschikt is voor het gewenste gebruik dat u als verkoper heeft aanvaard;
hij geschikt is voor het gebruik waartoe een auto gewoonlijk dient;
de kwaliteit en de prestaties normaal zijn (geen abnormale slijtage) in vergelijking met andere auto’s, dus wat u er redelijkerwijs mag van verwachten.
De slijtage van de schokdempers is afhankelijk van
het aantal gereden kilometers,
de rijstijl (sportief of niet) en
de gebruiksomstandigheden van het voertuig.
Als het gebrek (defect onderdeel, montagefout, enz.) dat de abnormale slijtage van de schokdempers veroorzaakt, bestond bij de levering van de wagen, dan kunt u het gebrek aan overeenstemming laten gelden.
Als het probleem is opgedoken binnen de 6 maanden vanaf de levering van uw wagen, wordt het gebrek geacht te hebben bestaan op het moment van de levering ervan.
In geval van betwisting, moet de garagehouder bewijzen dat het geen gebrek aan overeenstemming betreft.
Als het probleem opdook meer dan 6 maanden na de levering van de auto, dan is het aan u, bij betwisting door de verkoper, om te bewijzen dat het gebrek al bestond bij de levering.
Bij tweedehandswagens zal meestal alleen een expertiseverslag uitsluitsel kunnen geven over de oorzaak van het defect.