Afname titel

Dirkie
Topic Starter
Berichten: 15

Afname titel

#1 , 02 jun 2011 09:21

Vraagje :



Tijdens een gesprek met betrekking tot de pijnpunten op mijn dienst werd mij mijn titel als "team manager" ontnomen.
De kritiek op bepaalde punten werd mij niet in dank afgenomen.
10 minuten later kreeg heel het bedrijf een email waar te lezen stond dat ik wederom weer "gewone" werknemer ben.
Einde verhaal voor hun ...

Nu is de vraag ;

Kan dit zomaar ?
Wat moeten zij doen dit te rechtvaardigen ?
Moeten zij hier officieel een reden voor geven ? Aangetekend schrijven ?
Wat moet ik doen indien niet akkoord ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bartvdv
Berichten: 1911

#2 , 02 jun 2011 10:13

Een titlel is maar een titel; vaak een zoethoudertje. Maar er wordt blijkbaar veel belang aan gehecht. Zolang aan jouw loon en arbeidsvoorwaarden maar niet geraakt wordt, kan men jou noemen wat men wil.

Creatief
Berichten: 2513

#3 , 02 jun 2011 13:07

Idem. Bovendien ben je soms beter af terug "gewone werknemer" te worden. Overuren worden weer terugbetaald, je job eindigt om 16 u 30', ...
In Nederland is dit schering en inslag. Voldoe je niet als team mananger, dan ga je daar terug een stapje lager, meestal met het gevolg dat je loon verlaagd of bevroren wordt.

Dat er mail werd verstuurd naar je collega's is om organisatorische redenen.

Team manager worden is een "gunst", team manager zijn is een "kunst"!

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 02 jun 2011 14:50

tenzij je natuurlijk als team manager aanvaard werd, dan heb je recht om te protesteren: dan verandert je arbeidsovereenkomst

xena

#5 , 02 jun 2011 16:54

tenzij je natuurlijk als team manager aanvaard werd, dan heb je recht om te protesteren: dan verandert je arbeidsovereenkomst
als je werd aangenomen als gewone werkman en je promoveert naar team manager dan is het belangrijk te weten of dit is gebeurd door een eenzijdig gebruik of door middel van een overeenkomst tussen werkgever en werknemer , in het eerste geval kan een werkgever een eenzijdig gebruik ten alle tijden en zonder toestemming van de werknemer wijzigen in het tweede geval niet gelet op art 1134 bw 31/3/1804 , gelet op art 1315 bw moet degene die zich beroept op een overeenkomst het bestaan er van bewijzen .

vraag is dus ; is er een (bewijsbare)overeenkomst waaruit je de functie van team manager kan afleiden ?

was er door deze promotie een loonsverhoging en die nu wegvalt ?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 02 jun 2011 20:42

er wordt vaak aanvaard dat een proefperiode kan bestaan voor een promotie (indien er een evaluatie gepland stond of de gewoonte was), daarmee haal je het vaak niet.

Dirkie
Topic Starter
Berichten: 15

#7 , 08 jun 2011 07:13

Dank allen voor de reacties !

Er was was wel degelijk bewijsbaar, een nieuwe overeenkomst met nieuwe voorwaarden.
Intussen is de zaak min of meer opgelost en blijf ik alle voordelen verworven, gekoppeld aan de promotie behouden.
Ik krijg dit nu bevestigd op papier.

Ik heb ook een aangetekend schrijven naar hun toe gericht met mijn niet-akkoord. Zij hebben hier nota van genomen met bovenvermelde tot gevolg.
Ik word nu wel overgeplaatst naar een andere afdeling binnen het bedrijf waar ik absoluut geen probleem mee heb.

Eind goed, al goed.

:-)

Terug naar “Andere”