Verandering functie

Emmanuel85
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verandering functie

#1 , 22 mar 2024 20:12

Ik werk al 9 jaar bij hetzelfde bedrijf als technisch bediende en werd een half jaar geleden ongeveer in een andere functie geduwd.
Ik werkte vroeger eerder als projectleider en kreeg daarna de promotie naar regional manager voor onze business in een bepaalde regio.

Hierbij werden er van beide kanten uiteraard bepaalde eisen gesteld van beide kanten.
Tot op heden kan ik aantonen dat ik steeds mijn plichten volledig heb vervuld maar moet ik helaas vaststellen dat mijn eisen niet voldaan worden.

Mijn belangrijkste eisen waren namelijk;

- Opereren op management niveau, welk ook zo is opgenomen in de hierarchy en intern is gecommuniceerd via email.
=> Helaas ben ik nooit uitgenodigd bij de interne management meetings en raad van bestuur en wordt er nu (mondeling) gezegd dat ik geen deel ben van het management.

- Verantwoordelijk voor het operationele van ons dochterbedrijf in de
desbetreffende regio.
=> Momenteel worden deze meetings zonder mij georganiseerd, heb ik geen toegang tot de gedeelde bestanden hieromtrent en wordt hier niets over gecommuniceerd.
Vroeger was ik hier wel verantwoordelijk voor en heb ik inzet kader hiervan veel tijd in ons dochter bedrijf gespendeerd.

- Dat ik na verloop van tijd ook als zelfstandige kan werken, dit is bij de overgang zelfs al aangeboden geweest.
=> Hier wordt ook op terug geduwd met als argument dat niet gaat omdat ik al bij het bedrijf heb gewerkt in loondienst terwijl een andere collega net dezelfde overstap heeft gemaakt.
Ik opereer volledig zelfstandig (eigen uren, zelfstandig plannen van zakenreizen, werk op thuiskantoor, heb geen directe leidinggevende buiten onze CEO en zou zelfs aan andere partijen diensten kunnen verlenen).
Andere leden van het management die wel zelfstandig zijn hebben wel een vaste werkplaats, nemen deel aan groepsactiviteiten en worden nog steeds ondersteund op verschillende vlakken.

- Ik niet enkel sales ga doen.
=> momenteel wordt ik enkel uitgenodigd in de sales meetings en alles wat hierin kadert.
In het verleden was ik zelfs uitgenodigd op business reviews en werd er gedeeld wat er in een raad van bestuur werd besproken maar dit is niet meer het geval.

Van al het bovenstaande heb ik bewijs verzameld, buiten de mondelinge zaken. Ook heb ik al meerdere keren het management trachten te contacteren om dit terug recht te trekken en niet verder te laten escaleren.
Ik ben namelijk een loyale werknemer die nog jaren bij het bedrijf wil blijven maar ga er van uit dat een nieuwe functie niet zo maar opgedrongen kan worden en dat er zeker niet op gemaakte afspraken hieromtrent terug gekomen kan worden.
Maandag heb ik een meeting in persoon met het management en ga ik natuurlijk in eerste instantie dit conflict onderling proberen oplossen maar ik wou me al even inlichten om te zien wat mijn rechten zijn en wat eventuele verdere stappen zijn.

Alvast bedankt,

Thomas_A
Berichten: 2335
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 mar 2024 21:54

Lijkt me niet echt een juridische vraag.

Functie, loon en arbeidsvoorwaarden worden vastgelegd in een arbeidsovereenkomst. Niet bij welke meetings je mag aanwezig zijn en waarover je geïnformeerd moet worden.

Ik neem aan dat je niet door de aandeelhouders benoemd bent als bestuurder. Dan ben je een personeelslid, of er nu op je visitekaartje sales, manager of iets anders staat.

Reclame

Terug naar “Andere”