Elektrische bedrijfswagen: kleiner model dan wagen nu

MM73
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Elektrische bedrijfswagen: kleiner model dan wagen nu

#1 , 10 jan 2024 14:31

Wie kan mij helpen ?
Ik moet op zoek naar een nieuwe bedrijfswagen, full electric deze keer.
Ik heb offertes opgevraagd voor een gelijkaardige wagen als de diesel waarmee ik nu rij. Maar die zijn een pak duurder.
De wagens die de leasemaatschappij voorstelt zijn een pak kleiner dan mijn wagen nu. In plaats van een SUV wordt het nu een kleine wagen.
Heb ik als werknemer recht om telkens dezelfde of soortgelijke wagen te krijgen bij een vernieuwing ? Slaat dat dan op de grootte en het model van de wagen of slaat dat op de kostprijs ?

Alvast bedankt voor de hulp !

Sirkii
Berichten: 5425

#2 , 10 jan 2024 14:45

Neen. Tenzij in je contract er afspraken waren over het type wagen val je onder de car policy. Zowat alle bedrijven sturen werknemers richting electrisch omdat die fiscaal voordeliger zijn. Je zal er vrede mee moeten nemen.

Thomas_A
Berichten: 2336
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 jan 2024 15:37

Topic is hier al een keer of 3 verschenen. Join the club: dit gaat iedereen meemaken die in de komende jaren een nieuwe firmawagen moet kiezen gaat dit meemaken.

Reclame

pho450
Berichten: 192

#4 , 10 jan 2024 16:34

Bij ons hebben ze dit deels opgelost door nu te leasen op 5 ipv 4 jaar.
In de meeste gevallen heb je echter geen recht op een bepaald type auto, meestal enkel een bepaald budget. Dat je nu minder auto krijgt voor hetzelfde budget is jammer, maar helaas. Hoewel het ook een beetje van je criteria afhangt. Ik hebt in het verleden nooit kunnen kiezen voor een auto die in 5 seconden naar 100 knalt, nu zijn er verschillende opties.

Terug naar “Andere”