Invalide verklaard, maar nu?

Odriozola
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Invalide verklaard, maar nu?

#1 , 21 jan 2020 19:12

Beste mensen,

Ik weet het even niet meer, ik hoop dat ik daarom hier geholpen kan worden.

Mijn verhaal zit zo, dat ik al een tijdje kamp met gezondheidsklachten, ik kamp met artrose in mijn handen, benen, en nek dat doorstraalt naar mijn hoofd.

Ben al 2 keer geopereerd geweest aan mijn handen, zonder al te grote resultaten. In die zelfde periode kreeg ik ook te maken met een gezwel waardoor ze mijn baarmoeder weg moesten halen.

Ik kamp nog steeds met gezondheidsklachten. Ik kreeg laatst een brief van RIZIV Geneeskundige Raad voor Invaliditeit en er werd beslist nadat ik op controle was geweest dat ik arbeidsongeschikt ben.

Omdat ik om de maand bij mijn arts ging voor een doktersattest, deed ik dit ‘gewoonlijk’ weer en wou ik het binnen steken bij de ziekenfonds, dit hebben zij afgewezen omdat het voldoende was voor hun en zij geen vertrouwelijk attest meer nodig hadden, op basis van de beslissing van RIZIV.

2 dagen later werd ik door mijn werkgever gebeld (wat overigens de zelfde bedrijf als de ziekenfonds) ik kreeg te horen dat ik een attest van ziekte moet binnen brengen en anders ben ik onwettig afwezig.

Ik heb uitgelegd wat ik te horen kreeg bij de ziekenfonds maar mijn werkgever zegt dat ik alsnog een ziekte attest elke keer moet binnen steken bij hun wanneer ik ziek ben.

Ik snap het dus tot ver niet meer.. kan iemand mij aub helpen?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding