Loopbaanbegeleiding

Wrklse
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Loopbaanbegeleiding

#1 , 18 jan 2020 17:26

Hoi,

Ik ben het niet eens met de gang van zaken bij [bedrijf in loopbaanbegeleiding]

De consulente vragen naar mijn zoekacties, welke job ik zou willen etc. Indien ik hen vraag om een suggestie krijg ik gewoon geen antwoord.

Ze beloven beloven mij voor te stellen bij "hun contacten". Of het gebeurt heb ik sterke twijfels over. Ik krijg geen antwoord, gesprek wordt verandert.

Herhaaldelijk krijg ik te horen dat wanneer '' ik niet doe wat hen zeggen gemeld wordt bij rva en ik mijn uitkering verlies. (hoe mag ik dit noemen... machtsmisbruik?)

Uiteindelijk wat ze aanbieden :
Het ibo... Systeem is een vervanging van de vroegere proefperiode... Hm.. Dat was toch afgeschaft door de regering omdat dit in bepaalde situaties naar verarmoeding leiden. Ik vraag mij af waarom ze hier zo vol over zijn.
(gewoon bedrieglijk).

De cursussen die je VERPLICHT moet volgen. Wel, die heb al op school gehad. Moet dat nog? Ik neb er nog examen over gehad. En als voormalig manager zelf in de praktijk uitgevoerd.

Uiteindelijk wil ik weg bij [bedrijf in loopbaanbegeleiding]. Volgens hen kan dat niet. Ik kan het niet meer vinden met de consulente die ik van [bedrijf in loopbaanbegeleiding] heb. Ze werken dik op mijn systeem. Ik kom er niet mee vooruit.


Mijn vraag : kan ik uit het systeem van [bedrijf in loopbaanbegeleiding] stappen en terug naar VDAB? Of iets dergelijks.

Vriendelijke groeten


Bedrijfsnaam geanonimiseerd - Inazuma

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 18 jan 2020 19:01

Contacteer uw begeleider bij VDAB die u daar naartoe gestuurd heeft.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 jan 2020 19:52

Een IBO is geen vervanging van de proefperiode. Het is een Interne Beroepsopleiding. Tenslotte heeft men enkel recht op werkloosheidsvergoedingen indien men ONVRIJWILLIG werkloos is en bereid is tot werken. Herscholing, beroepsopleiding enz..., kunnen een springplank zijn tot een re-integratie in het arbeidscircuit hetgeen toch het uiteindelijk doel moet zijn. Het is de bedoeling dat iedere werkloze zelf naar werk zoekt en hier zelf initiatieven toe neemt. De VDAB kan u hierin wel bijstaan.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Andere”