Contract onbepaalde/bepaalde duur

TessD
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Contract onbepaalde/bepaalde duur

#1 , 15 jan 2020 12:08

Situatie: Ik werk sinds enkele jaren halftijds voor twee verschillende vzw's (elk 20u). Vanaf 2020 ga ik voltijds werken voor de ene vzw, die een nieuwe werkingssubsidie kreeg voor een periode van 4 jaar. Voordien werkte ik er 3 jaar onder contract van bepaalde duur (telkens 1 jaar) aan een project. Dat halftijds contract werd dus 2 maal met een jaar verlengd. Nu zou ik volgens de regels een contract van onbepaalde duur moeten krijgen, maar kreeg ik een contract van bepaalde duur, nl. 4 jaar, voorgeschoteld. Ik zou dus eigenlijk een contract van onbepaalde duur moeten eisen?

Daarnaast bijkomend ook deze situatie: de andere vzw waar ik halftijds werkte, en waar ik een halftijds contract van onbepaalde duur heb, begrijpt mijn keuze om voor de eerste vzw voltijds te gaan werken, maar bood mij aan om gedurende 4 jaar onbetaald verlof te nemen bij hen, zodat ik na 4 jaar naar hen kan terugkomen. Hier ben ik dan ook op ingegaan. Nu is mijn vraag: kan ik een contract van onbepaalde duur aangaan bij de eerste vzw, terwijl ik in onbetaald verlof ben bij de andere vzw?

Ook: Ik heb het contract bij de eerste vzw nog niet getekend. Stel dat ik dat wel doe, ook al is het wettelijk niet OK dat ik opnieuw een contract van bepaalde duur krijg, verlies ik dan mijn recht op een ontslagtermijn/-vergoeding na die vier jaar?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding