Verlof regeling bij overstap naar buitenlandse werkgever

Nickvb
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Verlof regeling bij overstap naar buitenlandse werkgever

#1 , 15 jan 2020 10:15

Ik werk momenteel in België en heb voor het huidige kalenderjaar (2020) nog 19 wettelijke verlofdagen. Binnenkort stap ik over naar een Nederlandse werkgever.

Als ik me niet vergist wordt bij een overstap naar een Belgische werkgever het verlof (enkel vakantiegeld?) uitbetaald door de huidige werkgever en vervolgens vereffend bij de nieuwe werkgever.

Hoe werkt dit indien de nieuwe werkgever gevestigd is in Nederland? Meer nog, wat als de werkgever een erkende europese instelling is? Wordt dit verlof ook op deze manier 'overgedragen'?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Zirkonia
Berichten: 99
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 jan 2020 08:29

Verlofdagen zijn niet exporteerbaar. Hetgeen je in België hebt opgebouwd blijft dan ook hier en kan je niet meenemen naar je Nederlandse werkgever.
In Nederland begin je met een nieuwe verlofopbouw, namelijk 2 dagen per gewerkte maand (tenzij de CAO anders voorziet) bij een voltijdse tewerkstelling en 8 % vakantietoeslag die betaald wordt in de maand mei/juni.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 jan 2020 16:49

zie: https://ondernemersplein.kvk.nl/vakanti ... eestdagen/

Voor wat uw Belgische werkgever betreft. Hij zal u verlof einde uitdiensttreding moeten betalen.

U zal beide landen volledig apart moeten zien.

Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Andere”