Te laat met uitbetaling ziekenkas

Lb94
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Te laat met uitbetaling ziekenkas

#1 , 10 jan 2020 12:55

Door zwangerschaps complicaties zit ik al thuis vanaf november. Ik ben bediende dus heb voor november gewoon mijn loon gekregen. Maar december heb ik nog niets ontvangen en ook nu januari heb ik nog steeds geen geld ontvangen. Als ik bel naar mijn mutualiteit (de voorzorg), zeggen ze steeds dat ze het prior zetten en dat het zo snel mogelijk inorde komt, dit zeggen ze echter al 2 weken! De rekeningen lopen echter binnen en ook de lening moet betaald worden. Wij hebben net een huis gekocht, dus hebben geen extra's. Die mensen willen ook hun geld en die hebben het recht om boetes toe te sturen of deurwaarders langs te laten komen, maar welk recht heb ik in dit verhaal? Als ik niets binnenkrijg, kan ik niets betalen, maar daar kijkt de staat niet naar hoor, zolang zij hun geld maar optijd krijgen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 jan 2020 15:35

Normaal betalen ze in 2 maal begin van de maand en rond de 21 ste

De vraag is je dossier 100% al in orde, en in plaats van te bellen ga eens zelf tot aan het zieken fonds , ten minste als je kan natuurlijk .

Bij mensen die werkloos worden duurt dit soms 3 maanden eer ze hun eerste centen zien .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Andere”