Heb een BURNOUT wil niet teruggaan , overweeg volledige zelfstandigheid : rechten ? plichten ? uitkering ?

caroline65
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Heb een BURNOUT wil niet teruggaan , overweeg volledige zelfstandigheid : rechten ? plichten ? uitkering ?

#1 , 07 jan 2020 23:09

Beste
ik zit met diepe burnout op dit moment door jarenlang gepest , vernederingen , geroep en getier door de CEO waar ik tewerkgesteld was als 5 talige directie-assistente.
Ik wens die vent , Best geen namen noemen - JurecaBE - moderator , nooit meer te zien laat staan er nog ooit voor werken.
Dus nu in ziekte met uitkering 60%loon. Kan ik ontslag nemen om medische redenen en nadien zelfstandig opstarten ? Welke acties moeten gedaan worden hiervoor ? documenten in te vullen ? ik ben nu zelfstandig in bijberoep. Bedoeling is met foodtruck of frituur te starten (foodtruck op kermis of markten of evenementen).
Stel dit lukt niet kan ik dan terugvallen naar werkloosheidsuitkering ? Ik ben 54 jaar en werk al 33 jaar fulltime (4 bedrijven samen).
Mijn vriend wil ingeschreven staan bij mij is nu internationale vrachtwagenchauffeur. wat moet ik hiervoor doen ? welke instantie kan mij helpen ? unizo ? acerta ?
Ik heb een rugzak vol vragen dus alvast hartelijk dank voor antwoorden.
Vriendelijke groeten ,
Best geen namen noemen - JurecaBE - moderator

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 jan 2020 07:44

ontslag om medische redenen en zelfstandig werken.

Het zou kunnen dat je baas een schadevergoeding eist, en dit is normaal de som van het bruto loon vaan je vooropzeg.
ontslag medische redenen dan moet je ook ziek zijn, daarvoor zal je naar een controle moeten .

Wat de werkloosheid in de toekomst betref dat gaat geen problemen opleveren.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Andere”