Ouderschapsverlof en Salariswagen

Snam
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ouderschapsverlof en Salariswagen

#1 , 06 jan 2020 22:26

Beste,

Ik heb een vraag.
Gisteren heb ik mijn ouderschapsverlof aangevraagd dmv een aangetekend schrijven. Het gaat over de 4/5 de regeling. Dus 4 dagen per week werken gedurende 15 maanden.

Mijn werkgever kwam vandaag in een gesprek hierover tot het volgende:
Hij wil het ouderschapsverlof wel laten doorgaan maar: Als ik doorga met de aanvraag wil hij mijn salariswagen laten inleveren ter ontmoediging.

Kan dit zomaar?
In de carpolicy staat duidelijk vermeld dat er tijdens een schorsing waar geen loon betaald hoeft te worden er ook geen recht is op een Salariswagen. Logisch wel maar dan kan hij/zij deze volgens mij enkel op die ene dag laten inleveren, of vergis ik me hierin?

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 07 jan 2020 10:11

Uw salariswagen is integraal deel van uw loon en kan niet zomaar worden ingetrokken.

Als uw werkgever zo kleinzerig is dat hij meent wraak te moeten nemen voor 4/5 ouderschapsverlof, dan raad ik u aan om ander werk te zoeken.
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

Terug naar “Andere”