ACV, bijberoep en werkloosheid

Berk
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

ACV, bijberoep en werkloosheid

#1 , 06 jan 2020 08:29

Beste,

ik heb een vraag.
Ik werk als een arbeiter, maar ben ik verplicht om te blijven inschrijven bij ACV? Indien nie, welke kantoor zal mijn eindjaarspremie en werkloosheid uitkering (als het nodig zal worden) uitbetalen?

Nog andere vraag....
Kan mee iemand, a.u.b, uitleggen hoe zijn de regels of wat verandert als ik een bijberoep heb, maar ik zal mijn job verliezen en ik word werkloos? Moet ik mee ergens extra aanmelden of ....

Alvast bedankt voor alle antwoorden
Fijne dag iedereen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 jan 2020 09:18

Als je u bij beroep voor je werkloosheid had kan je die verder uitoefenen .

Als je werkloos bent en geen vakbond heeft dan moet je naar de hulpkas gaan, maar je bent beter af bij een vakbond, zeker in u geval bij een bijberoep, want dit moet aangegeven worden bij de RVA, en een werklozen dienst van een vakbond kent daar normaal alles van, en in nood hebben zij een advocaat gratis . .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Berk
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 jan 2020 13:41

Hartelijk bedankt voor de antwoord.
Ik wist iets over de hulpkas maar, ik was niet zeker hoe werk het.
Inderdaat met uw uitleg vind ik beter om te blijven bij de vakbond.
Nog eens bedankt!

Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 jan 2020 10:38


Ik werk als een arbeiter, maar ben ik verplicht om te blijven inschrijven bij ACV? Indien nie, welke kantoor zal mijn eindjaarspremie en werkloosheid uitkering (als het nodig zal worden) uitbetalen?

bedoel je niet syndicale premie? die vervalt als je geen vakbondsbijdrage meer betaald, hiermee recupereer je ongeveer de helft van je bijdrage

eindejaarspremie betaald de werkgever
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Andere”