Vraag in verband met verlofdagen/uitkering in periode arbeidsongeschiktheid

NobelRobin
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Vraag in verband met verlofdagen/uitkering in periode arbeidsongeschiktheid

#1 , 23 dec 2019 17:16

Beste,

Ik ben een man van 46 jaar oud. Sinds 2002 ben ik arbeidsongschikt in statuut van toegelaten activiteit, ik sta dus op invaliditeit. Ik heb tot 2017 een baan gehad, deeltijds wel, sinds dien niet meer. Heb dus in 2018 geen werkgever meer en ben ook nooit of nooit doorverwezen naar een hulpkas of iets dergelijks. Sinds 2 jaar krijg ik steeds een brief van de mutualiteit in december, met vraag om mijn vakantieattest in orde te maken. In 2018 neem ik aan dat het logisch was aangezien ik in 2017 nog vakantiegeld van een werkgever had. Nu in 2018 had ik geen werkgever, want stond volledig op mutualiteit, rekent mijn mutualiteit plots 24 betaalde vakantiedagen aan, gevolg mijn uitkering is serieus gedaald.

Is dit verhaal volledig logisch en/of wettelijk?

Dank voor jullie tijd,

Nobel Robin

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 dec 2019 19:41

Als u in 2018 niet gewerkt heeft heb je ook geen vakantie geld ontvangen .

Dit is een fout, ga eens tot bij de zitdagen van de sociale assistent en die kan dit zeer snel in orde maken .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Andere”