Onbetaald verlof

Reninca
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Onbetaald verlof

#1 , 19 dec 2019 20:54

Ik werkte twee jaar als partime bediende in mijn vriend zijn zaak.
Nadien ging ik het huis verbouwen en liet hij mij een papier tekenen van onderling akkoord onbetaald verlof maar ik bleef dus wel ingeschreven waarom heb ik nooit begrepen.
Nu zijn we uit elkaar dus ik zou graag hebben dat hij mij ontslaagt zodat ik misschien op een uitkering kan vallen tot ik werk heb gevonden.
Hij weigert dit te doen. Is er iemand die weet of ik überhaupt recht zou hebben op een uitkering of niet ?

Alvast bedankt voor alle raad!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 dec 2019 21:22

Topic omvat veel te weinig gegevens : onbetaald verlof hoe lang ?

Indien terug na de einddatum, dus terug in dienst.
Eerst terug werken, dan kan hij u ontslaan.
Mistig verhaal.

Reninca
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 dec 2019 09:18

Onbetaald verlof sinds 2015 tot nu ..
dank alvast voor uw reactie

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 dec 2019 09:41

ga eens tot bij een vakbond

Of nog beter ga eens persoonlijk naar een kantoor van het toezicht op de sociale wetten die zijn bijna alle dagen open vanaf 9 uur , adressen zoek je via google !

of hier in deze link http://www.werk.belgie.be/defaultTab.aspx?id=6552
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#5 , 20 dec 2019 10:03

Onbetaald verlof sinds 2015 tot nu ..
kb 25/11/1991
Art. 30.[1 Om toegelaten te worden tot het recht op werkloosheidsuitkeringen moet de voltijdse werknemer een wachttijd doorlopen hebben die het hierna vermelde aantal arbeidsdagen omvat :
1° 312 in de loop van de 21 maanden vóór de uitkerinsaanvraag, indien hij minder dan 36 jaar is;
2° 468 in de loop van de 33 maanden vóór die aanvraag indien hij van 36 tot minder dan 50 jaar is;
3° 624 in de loop van de 42 maanden vóór die aanvraag indien hij 50 jaar is of meer;]1
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Andere”