mondeling arbeidsovereenkomst ?

basco91
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

mondeling arbeidsovereenkomst ?

#1 , 26 aug 2019 17:50

Beste

Ik zit met een vervelende situatie en weet niet of ik hier ergens aanspraak op kan maken.
Ik zit momenteel in mijn bedrijf onder een arbeidersstatuut.
Ik heb in avondschool een HBO5 opleiding gevolgd en een graduaat diploma gehaald.
Binnen het bedrijf heb ik gesolliciteerd op een interne vacature van bediendestatuut. Hiervoor heb ik verschillende testen mogen doen en heeft de betrokken dienst gekozen voor mij aan te werven. Hiervoor heeft HR contact ( telefonisch) met mij opgenomen om te zeggen dat de afdeling graag verder wil gaan met mij.
Een 3-tal weken later heb ik opnieuw telefoon gekregen dat er verwikkelingen zijn opgetreden, mijn graduaat diploma zou niet voldoen aan de eisen die gesteld worden namelijk een bachelor diploma. Dit wordt beslist, 3 weken nadat ze me laten weten dat ze me willen voor de job, vanuit hoger management.
Ik weet dat er binnen mijn eigen afdeling verschillende mensen zijn die ook met dit diploma (graduaat) bachelor functies mogen uitvoeren.

Mijn vraag is nu of ik een mondelinge overeenkomst heb aanvaard of niet ?
Ook vraag ik me af of er sprake is van discriminatie omdat ik nu geweigerd wordt enkel op het feit dat mijn graduaat diploma geen bachelor diploma is. Terwijl er wel mensen zijn die met hetzelfde diploma bachelor functies mogen uitvoeren.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 aug 2019 19:41

Als je daar moeilijk gaat over doen, zie ik je daar niet lang als werknemer nog in dienst te zijn
.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Jo23
Berichten: 381
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 aug 2019 21:08

Beste

Als je echt wil doorgroeien kan je best verder studeren om een bachelor diploma te behalen. Er is heus wel een verschil tussen een diploma HBO5 en bachelor.
Het diploma in het volwassenenonderwijs is een graduaat, het diploma in de hogeschool is een bachelor. Beide diploma's zijn wettelijk erkend door de overheid en de bedrijfswereld. ... Met je CVO-graduaatsdiploma kan je via een speciaal brugprogramma ook een bachelordiploma behalen.
Nog even verder studeren en je hebt het diploma dat de werkgever vereist. Denk er ook aan dat de lat steeds hoger wordt gelegd, er zijn steeds meer mensen die aan een hogeschool of universiteit studeren. Een werkgever is volkomen vrij om een norm te stellen als toegangsticket voor bepaalde functies, de overheid doet dit ook. Succes met je studie, geef de moed niet op!

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 27 aug 2019 19:13

Ook een mondelinge overeenkomst, is een overeenkomst.
Probleem is ze te bewijzen ...

Je kan gerust verwijzen naar het feit dat anderen in eenzelfde situatie zitten.

Werkgevers leggen de lat wel vaker hoog, om dan tot de vaststelling te komen dat ze geen personeel vinden ...

Diplomavereisten zijn op zich geen grond voor discriminatie.

Je kan intussen ook eens rondkijken naar wat anders ...

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#5 , 28 aug 2019 00:09



Diplomavereisten zijn op zich geen grond voor discriminatie.
een geschikt diploma hebben kan wel een vereiste zijn
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Andere”