Ziekte tijdens opzegtermijn

Dekoi
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ziekte tijdens opzegtermijn

#1 , 03 aug 2019 11:48

Dag iedereen,

Ik zit een beetje in een vervelende situatie. Ik ben een senior consultant voor een van de big 4 bedrijven. Ik heb een paar weken geleden mijn ontslag ingediend en mijn opzeg periode loopt tot en met 16/08. Nu ben ik na een tijdje opzegperiode afgelopen donderdag gecrasht en zit ik er helemaal doorheen. Burn out nabij op 25, dus ik wil hier echt voorzichtig mee zijn. Ik heb mijn managers (zowel de klant als het consultancy bedrijf waar ik werk) ingelicht, maar zei reageren alletwee met 'dit is niet acceptabel we verwachten dat je terug komt werken maandag of langer blijf na je ziekte'. Nu vraag ik jullie, wat zijn mijn rechten? Ik wil geen voet meer binnen zetten noch bij de klant, noch bij mijn werkgever.

Ik loop nu in stress rond, bang dat ze me ik weet niet wat kunnen flikken. Waar kan ik me aan verwachten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 aug 2019 11:54

Indien u ziek bent, een doktersbriefje aangetekend opsturen tot en met minstens 16.08.2019.
Opzegtermijn wordt niet verlengd indien u zelf ontslag hebt gegeven.
Werkgever kan u weinig flikken, anders gaat ie in de fout en dan is er de vakbond voor.

Reclame

Terug naar “Andere”