Werken in het buitenland Oman

Guyr27
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Werken in het buitenland Oman

#1 , 02 aug 2019 11:10

Beste, ik ben als freelancer werkzaam in Belgie met een eigen BVBA , binnekort krijg ik de kans om een conctract voor 1 jaar voor een Omaanse firma te krijgen waarbij ik dus heel vaak ook in Oman zal zijn, ik krijg ter plaatse een huis en een auto.

Aangezien in Oman geen belastingen zijn lijkt het mij interessanter om me daar te laten uitbetalen ipv te factureren. Nu is de vraag natuurlijk of dit mogelijk is.
ik zie zoveel verschillende regeleingen, al dan niet met het uitschrijven uit belgie of niet, te detacheren, maar ik weet niet wat er kan.
Ik ben gescheiden en de kinderen staan ten laste bij mijn Ex, bovendien kan ik mijn verblijf in het buitenland uiteraard staven met tickets en urensheets.

1. Kan ik als zeflstandige in BE ( eventueel met klein loon ) een werknemerscontract in het buitenland tekenen en dan op het loon vanuit Oman ter plaatste belast worden ? ook al is dat 0% ( belgie heeft immers een dubbelbelastingsverdrag met Oman.

2. kan ik mezelf detacheren om zo ter plaatse belast te worden.

3. Moet ik met uitschrijven uit belgie ? Ook al heb ik eigendom hier ( bouwgrond ) en vermogen ( spaarrrekingen )

De verwachte periode is nu 1 jaar.

alle tips en info zijn van harte welkom.
Guy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 aug 2019 11:23

Beste,

Voor wat detachering en verplichtingen zelfstandige betreft, gelieve contact op te nemen met
Int@rsvz-inasti.fgov.be

Voor wat overzeese sociale zekerheid betreft en de mogelijkheden/verplichtingen, zie

https://www.international.socialsecurit ... /home.html
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Andere”