Europees of aanvullend verlof

Darliiing
Topic Starter
Berichten: 68
Juridisch actief: Nee

Europees of aanvullend verlof

#1 , 19 apr 2024 10:16

Beste,

Sinds januari dit jaar werk ik bij mijn huidige werknemer. Hiervoor was ik van Jan tot maart 2023 tewerkgesteld in Nederland en van maart 2023 tot december 2023 in de ziektewet en bevallingsverlof. Hierdoor heb ik dus geen verlof opgebouwd voor dit jaar.

Nu had ik aan mijn HR de vraag gesteld tot Europees of aanvullend verlof, maar kreeg ik als antwoord dat ik hierop geen recht zou hebben. Dit omdat ik maar met bepaalde duur contracten werk van telkens 3 maanden, klopt dit?
De ene zegt dat ik hier wel recht op heb, de andere niet, dus ik raak er even niet wijs aan uit.

Ik heb de aanloopperiode van 3 maanden gewerkt, Ik kom vanuit een periode van ziekte/werkloosheid, ik heb geen recht op verlof dit jaar.. Dus aan de vooropgestelde eisen voldoe ik helemaal. Alleen kan ik dus nergens terugvinden of dit enkel geldt voor mensen met een vast contract onbepaalde duur, of ook voor mensen met een vast contract bepaalde duur? Want als dit niet voor mij geldt zou ik dit jaar dus het gehele jaar geen enkele verlofdag kunnen opnemen, wat natuurlijk geen doen is met een baby'tje in huis...

Wie kan mij adviseren? Heb ik recht op het europees verlof niet? En waarom wel/niet?

mava105
Berichten: 22279
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 19 apr 2024 12:00

NL????

Darliiing
Topic Starter
Berichten: 68
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 apr 2024 12:05

NL????
Ik ben Belgisch, woon iin Belgie en werk nu ook in België. Enkel van demceber 2022 tem maart 2023 in Nederland gewerkt.

Reclame

Terug naar “Andere”