Baas weigert vakantiegeld en loon uit te betalen

Anoniem12
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Baas weigert vakantiegeld en loon uit te betalen

#1 , 05 jan 2020 11:32

Beste,

Mijn baas weigert mijn laatste loon te betalen en mijn vakantiegeld en dubbel vakantiegeld.

Ik heb bewïjzen op email dat ik nog overuren heb staan en ze willen geen overloon betalen en opeens waren die verdwenen.

Ik heb reeds klacht neergelegd bij sociale inspectie want hij heeft ook met de dimona aangifte mij 1 week eerder buiten dienst gezet dan wettelijk is zodat ik hierdoor een week loon zou mislopen.

Ik wil verder in detail gaan maar ik hoop dat dit geen problemen oplevert voor mijn klacht bij de inspectie.

Moet ik wachten op de afhandeling van de klacht? Heb die rond 10 december ingediend of dien ik best ook een burgelijke procedure aan te spannen?


Met vriendelijke groeten,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 jan 2020 18:01

Wacht eerst eens af wat de sociale inspectie zegt.

Dit kan een paar weken duren hoor !

Heb je geen Vakbond om je te verdedigen ??
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Anoniem12
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 jan 2020 18:07

Wacht eerst eens af wat de sociale inspectie zegt.

Dit kan een paar weken duren hoor !

Heb je geen Vakbond om je te verdedigen ??
Nee, ik ben nooit gesyndiceerd geweest helaas.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 jan 2020 19:37

Wacht eerst eens af wat de sociale inspectie zegt.

Dit kan een paar weken duren hoor !

Heb je geen Vakbond om je te verdedigen ??
Nee, ik ben nooit gesyndiceerd geweest helaas.
Je weet het pas als je ze nodig heeft hoe belangrijk deze zijn, en zeker bij ernstige problemen, ik persoonlijk vind een vakbond een goede verzekering !!(ik zelf de laatste 30 jaar zelfstandig geweest) en ondanks ik zelfstandig ben geweest raad ik iedereen aan om lid te zijn van een vakbond .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 05 jan 2020 19:57

Ikzelf heb 40 jaar gewerkt voor een werkgever en niet één dag gesyndiceerd geweest.

Anoniem12
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#6 , 05 jan 2020 22:16

Wacht eerst eens af wat de sociale inspectie zegt.

Dit kan een paar weken duren hoor !

Heb je geen Vakbond om je te verdedigen ??
Nee, ik ben nooit gesyndiceerd geweest helaas.
Je weet het pas als je ze nodig heeft hoe belangrijk deze zijn, en zeker bij ernstige problemen, ik persoonlijk vind een vakbond een goede verzekering !!(ik zelf de laatste 30 jaar zelfstandig geweest) en ondanks ik zelfstandig ben geweest raad ik iedereen aan om lid te zijn van een vakbond .
Ja snap ik.

Ben nu aan het afwachten op de sociale inspectie. Ze hebben me verzekerd dat elke klacht sowieso word nagegaan.

Alleen duurt het wel lang als je op geld wacht.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 05 jan 2020 22:28

U werkgever gaat sowieso bezoek krijgen en al zijn personeel documenten moeten voorleggen, ik verzeker u dit kan nog een paar weken duren, Als u werkgever denkt gelijk te hebben, dan is het rechtbank en dan is het nog voor enkele maanden verder..

De sociale inspectie moet dit geval aan de wetgeving toetsen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Anoniem12
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#8 , 06 jan 2020 07:54

Dus zelfs al zegt de inspectie dat hij in overtreding is en mij moet uitbetalen kan hij nog weigeren van te betalen?

Anoniem12
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#9 , 06 jan 2020 08:45

Dan zal het beste zijn misschien het resultaat af te wachten en als ze me gelijk geven dan naar de rechtbank trekken samen met de conclusie van de inspectie, of als sociale inspectie hem voor de rechtbank trekt mij burgelijke partij stellen?


Iemand heeft me zelfs gezegd omdat hij met me dimona gefoefeld heeft dat dit een catagorie 4 overtreding is en dat ik klacht kan neerleggen bij de politie.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#10 , 06 jan 2020 09:13

Politie gaat daar niks mee doen, politie is enkel voor straf zaken, hier is het een sociale zaak, werkgever VS werknemer en is enkel de arbeidsrechtbank voor bevoegd, en heb je ook het meeste kans op slagen.

Als je burgerlijk gaat ben je vertrokken voor een paar jaar, en veel kosten , en kans op winnen ??
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Loon”