Betaling overuren

DC84
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Betaling overuren

#1 , 05 dec 2019 11:08

Beste,

Ik werk als bediende en in april heb ik een wagen aangeboden gekregen van mijn werkgever. Ik heb deze wagen niet aangenomen en ik heb daarvoor meer brutoloon in de plaats gekregen. De extra vergoeding staat niet apart op mijn loonbrief, mijn brutoloon is simpelweg omhoog gegaan.
In november van dit jaar laat ik mijn overuren uitbetalen en daarbij kwam ik op een ander brutobedrag uit als mijn werkgever. Mijn werkgever heeft de compensatie die ik gekregen heb voor de wagen van mijn brutoloon afgetrokken om zo aan een lager bruto uurloon te geraken zodanig dat mijn bruto uurloon in overeenstemming was als mijn collega´s die wel die wagen hadden aangenomen.
De overuren worden altijd uitbetaald op basis van het brutoloon.
Nu was mijn vraag of mijn werkgever zomaar mijn brutoloon mag verlagen om mijn overuren uit te betalen?

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 dec 2019 11:25

Als je werkgever kan bewijzen dat het brutoloon met XX€ omhoog gegaan is voor deze wagen mag hij dit onder voorbehoud !!
Want de rechter kan daar soms anders over oordelen, mocht je naar de rechtbank gaan, dit zijn soms mondelinge overeenkomsten tussen u en de werkgever !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

DC84
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 dec 2019 13:52

Als je werkgever kan bewijzen dat het brutoloon met XX€ omhoog gegaan is voor deze wagen mag hij dit onder voorbehoud !!
Want de rechter kan daar soms anders over oordelen, mocht je naar de rechtbank gaan, dit zijn soms mondelinge overeenkomsten tussen u en de werkgever !
Mijn brutoloon is in april gestegen ten opzichte van in maart maar er is nooit over gesproken geweest dat mijn overuren aan een lager bruto uurloon zouden uitbetaald worden. Het is al jaar en dag dat de overuren werden uitbetaald aan de hand van het brutoloon.
Wat bedoel je juist met onder voorbehoud?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 dec 2019 14:37


Wat bedoel je juist met onder voorbehoud?
Dat ik zo een zaak nog nooit gehoord heb, en er niks staat over je vraag in de wetgeving .
Die loonsverhoging is een mondelinge of is dit op papier dat dit in plaats van de auto is?

Dit kan alle kanten uit, die verhoging is voor je normale uren en komt overeen het bedrag van een wagen .

Als je nu meer uren werkt is dit toch op dagen dat je ook andere uren werkt, vandaar het meningsverschil met je werkgever.

Je werkgever had dit apart op je loonbrief deze opslag moeten vermelden dat het voor die wagen is.

Heb je al bij de vakbond geweest ?

Begin nu maar te bewijzen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Loon”