Inhalen bij te laat komen op werk

tvanrompaey
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

Inhalen bij te laat komen op werk

#1 , 28 sep 2019 08:17

Goede morgen,

Stel: ik kom 1u te laat aan op werk, en ik heb geen geldig bewijs om het als overmacht te verklaren. De afspraak met mijn werkgever is om dit uur dan in te halen. Mag mijn werkgever kiezen wanneer ik dit moet inhalen zonder eerst met mij te bekijken wanneer het past? Wij werken met een uurrooster dat drie weken op voorhand wordt ingepland. Mag de werkgever dan zomaar een uur toevoegen aan een dag in de loop van volgende week zonder te vragen of die wel mogelijk is voor mij, of tenminste zonder te verwittigen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 sep 2019 08:30

De werkgever mag toch deze uur inplannen wanneer het best voor hem past, u heeft toch ook geen week op voorhand verwittigd dat je te laat ging komen of wel ?
probeer een goede relatie met je werkgever te houden !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

tvanrompaey
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 sep 2019 16:24

Maar het minste is toch dat hij dit even laat weten, en niet gewoon inplant zonder het zelfs te laten weten?

Reclame

puttemanp
Berichten: 613

#4 , 28 sep 2019 17:09

Keer het even om:

Het minste is toch dat jij even laat weten dat je een uur te laat komt.....

P.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#5 , 29 sep 2019 20:18



Stel: ik kom 1u te laat aan op werk, en ik heb geen geldig bewijs om het als overmacht te verklaren.
hij mag uw loon in mindering brengen, hetgeen de werkgever nu doet is een gunst
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Loon”